FAQ |
Kalender |
2008-02-14, 09:52 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej allesammans!
Letar nu lägenhet för fullt och har nu börjat intressera mig för Stena Fastigheters hyresrätter i Haninge. När jag pratade med dom på telefon sa dom trevligt att det helt enkelt är först till kvarn. Jag är som tidigare sagt helt kass på programmering och sysslar mer med design, vilket suger vid tillfällen dom detta. Det jag vill göra är att hämta information från denna adress: Kod:
http://www.stenafastigheter.se/Bost%C3%A4der/LedigaBost%C3%A4der/Stockholm/ Jag har nu ingen aning om hur svårt detta är att göra, hur mycket skulle det kunna kosta att göra? |
||
Svara med citat |
2008-02-14, 10:30 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte särskilt svårt att göra om du bara vill få ett SMS när den sidan ändrar innehåll. Lite mer jobb om du vill ha info om objekten i SMSet, men fortfarande inte särskilt svårt. Enklaste lösningen är: skriv ett skript som laddar ner ovanstående URL, jämför innehållet med en fil, om innehållet har ändrats, spara ner det nya innehållet i filen och skicka ett SMS via MOSMS API. Kör sedan det här skriptet via ett cronjob, typ var 10e minut.
|
|||
Svara med citat |
2008-02-14, 10:38 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vill du ha en lägenhet så vet jag inte om det räcker. kanske måste jobba upp bra kontakter med kontoret för att få tag på objekten innan de läggs ut på hemsidan.
Innehållet ändras varje dag, eftersom sidan innehåller datum. Du behöver i så fall plocka ut vilken del av sidan som ändras. |
||
Svara med citat |
2008-02-14, 10:42 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |