FAQ |
Kalender |
2008-02-23, 21:47 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samtidigt som ÅÄÖ-domäner är sk IDN-domäner som är aktiva nu och som stöds av IE7, Firefox mfl browsers, så har jag fått uppgifter om att ICANN uppskattar att de fn har ansökningar om ca 5000 nya TLDer - alltså toppdomäner, många nya gTLDer, men även ccTLDer och annat som stad/stats-TLDer mm varav en stor del av dessa är nya IDN-domäner. Så det kommer att vara helt fritt att ansöka om sin egen toppdomän .öland någon ? eller kanske .lastbryggan eller varför inte .webmasternetwork? Jag får den uppfattningen att "Internet as we know it" kommer att revideras redan i slutet av detta år. Läs mer |
|||
Svara med citat |
2008-02-24, 00:14 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-02-24, 12:22 | #13 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag kommer ihåg att en större del av de som tidigt köpte .name-domäner gjorde det av orsaken att flera större sökmotorer tolkade .name som ett ord och inte som en traditionell TLD vilket gjorde att domäner av typen "whatmy.name" fick naturlig fördel i resultaten. Nu vet ju ingen vilka TLDer som är ankommande, men jag kan nog gissa att det blir extremt mycket webadresser som semestrapå.öland, sexprylarhos.lastbryggan eller domännamn.webmasternetwork |
|||
Svara med citat |
2008-02-24, 13:10 | #14 | ||
|
|||
|
Egentligen är det positivt eftersom då innehållet på sidan blir viktigare än domänen eftersom fler tlds tillkommer.
|
||
Svara med citat |
2008-02-24, 13:57 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Svara |
|
|