FAQ |
Kalender |
2008-02-23, 17:16 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När ni lanserar ett lovande projekt som ni är mer eller mindre ensamma om, hur skyddar ni er idé i domänväg? Till ett av mina viktigare projekt valde jag att skydda ett tjugotal av de bäst lämpade domänvalen jag kunde komma på för att få ytterligare ett litet försprång gentemot eventuella konkurrenter som kopierar konceptet. Är det värt att göra på det viset?
2008-02-23, 17:41 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ett annat förslag som tråkigt nog innehåller en egenreklam är att använda min webplats digits.se och därifrån ditt sökord så får du fram associationer (de klickbara länkarna högst upp på sidan som visas i regnbågens alla färger - är vad de större sökmotorerna accosierar med ditt sökord). Böj gärna ditt sökord, så får du olika resultat. Men annars så är det nog mest att göra det du gjort och kanske lägga till nån domän allteftersom det gått en tid och du ser på ditt projekts verksamhet med nya ögon. |
|||
Svara med citat |
2008-02-23, 17:54 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
låter som en bra idé.. det är ju inte direkt så att du förlorar på det.. mer vinner på det.
|
|||
Svara med citat |
2008-02-24, 22:56 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte heller fel att också ha plural-singular av samma ord, ev. vanliga felstavningar och både med och utan - för sammansatta namn.
|
|||
Svara med citat |
2008-02-24, 23:37 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tackar för tipsen, det finns både singular och plural bland inköpta domäner. Några felstavningar i just det här fallet tror jag inte på men ska nog inskaffa några bindestrecksdomäner också för säkerhets skull.
Svara |
|
|