FAQ |
Kalender |
2008-02-27, 13:57 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske en konstig fråga, men jag testar...
Jag har en .com-domän som jag har lagt upp på sedo.com. Den snittar omkring 5000 besök per dag, men CTR är i stort sett obefintliga. Vad kan jag göra för något kreativt med domänen för att tjäna lite mer på den? Jag har inte möjlighet att bygga upp någon stor sajt på domänen, men det känns onödigt att inte ta vara på ca 5000 besök per dag. Tips mottages gärna. |
||
Svara med citat |
2008-02-27, 14:06 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du behöver ju inte bygga upp någon stor sajt för att ta bättre vara på besökarna än i nuläget.... Bara lite strunttexter (dock relevanta förstås) och lite reklam är ju långt bättre.
2008-02-27, 17:14 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om CTR är så dålig så är förmodligen trafiken skräp (om inte en väldigt udda nisch på trafiken), så i vilket fall blir det som att sminka en gris tyvärr. Många parkeringsprogram utesluter med tiden domäner som presterar så dåligt. Det kanske inte ens är riktiga besökare..vilket land är trafiken från?
|
|||
Svara med citat |
2008-02-27, 18:38 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Antar att du har snappat upp en utgående domän och det är folk som söker efter den gamla sidan som besöker din domän.
Mitt förslag är att kolla på http://www.archive.org/web/web.php vad som var på domänen innan du tog över den och sen lägga upp reklam för liknande sidor. |
||
Svara med citat |
2008-02-27, 19:37 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ägt domänen i ca tre år och den verkar inte ha existerat innan jag registrerade den...
|
||
Svara med citat |
2008-02-27, 19:39 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan du skriva domänen här lite diskret?
|
|||
Svara med citat |
2008-02-28, 08:28 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Prova med att lägga upp ett omröstningsformulär på sidan för att försöka ta reda på vad du har för typ av besökare och vad de är ute efter.
|
||
Svara med citat |
2008-02-28, 10:56 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Berätta vilket domännamn det gäller så får du säkert tips.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-02-28, 10:58 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom folk är på mig både i tråden och via PM så kommer väl domänen här då:
rumorsays.com |
||
Svara med citat |
Svara |