FAQ |
Kalender |
2004-08-29, 21:54 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon hemsida med forum för nordiska entreprenörer? Jag sitter på en massa idéer och affärsplaner, men är alltid intresserad av nya projekt och samarbetspartners. Nån här som är sugen på att starta upp en sådan typ av sajt (med fokus på forum)?
Jag har siktet inställt på ett rätt så passande domännamn, visserligen .se, men det är okej om sajten riktar in sig på norden. Hör av er om intresse finns, jag vet att det finns mycket intressant folk här på wn! |
||
Svara med citat |
2004-08-29, 22:47 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns ett forum: shortcut.nu, har varit riktigt bra, och är det på sina ställen fortfarande.
|
||
Svara med citat |
2004-08-30, 16:56 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Rent spontant känns sajten alldeles för stor och rörig, de håller på med allt. Jag vill fokusera på ett par viktiga saker och göra dem riktigt bra. En sajt som shortcut.nu skulle säkert kräva åtskilliga timmar per dag i drift.
* Branschnyheter, trendrapporter * Forum med relevanta diskussioner (fokus) * Networking (fokus) Tack till de som skickat pm, kom gärna med förslag och tankar här i tråden också. |
||
Svara med citat |
2004-08-31, 20:32 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant idé.
Skulle gärna se en samlingsplats/forum för entreprenörer. Håller med om att shortcut har "ballat ur" en aning. Skulle behöva skriva av mig en del som mer handlar om företagande och entreprenörsskap och inte "webmastering". Men här finns det redan ett stort antal entreprenörer, eller skall vi kalla oss företagare Kanske en ny avdelning på WN? En fråga som jag dock ställer mig är: hur öppet kan man föra diskussionerna? Det är väl knappast någon som offentligt vill diskutera en affärsplan, eller vad tror ni? Å andra sidan finns det ju alltid möjlighet för dolda avdelningar... //C |
||
Svara med citat |
2004-08-31, 21:49 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-08-31, 22:46 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Själv tvivlar jag på att man skulle vilja diskutera konkreta affärsplaner med människor man aldrig träffat. Dold diskussion eller ej... Men affärsplanering/-utveckling och i allmänhet: sure! |
||
Svara med citat |
2004-09-01, 13:44 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för feedback.
Det handlar inte så mycket om att diskutera konkreta affärsplaner på en detaljerad nivå, men desto mer om att bygga upp ett bra nätverk av människor som besitter olika kunskaper. Som exepel har jag har, tack vare kontakter här på WN (blev nyligen medlem), påbörjat två intressanta projekt. Networking är bland det viktigaste du kan syssla med. Du kan ha en kanonidé men ingen aning om hur du går vidare. Denna sajt och forum skulle fungera som en vägledare och stöttepelare för alla inblandade. Hur bör en entreprenör gå tillväga? Hur söker han kapital, medarbetare etc? Även diskussion kring nya trender och teknologier som kan vara intressanta för alla företagsledare och initiativtagare. Vill man diskutera affärsplaner mer detaljerat med nån nyfunnen affärspartner, kan man ju ta detta vid sidan om denna sajt. Det gör man väl ändå? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|