Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Köra flera PHP-versioner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-17, 16:22 #1
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
Hej.

Vi håller på att installera Symantec Endpoint Protection 11 på en SBS2003-server. På denna kör vi normalt PHP5.2.5.

Nu visar det sig att management-programmet kommunicerar med servern genom en egen PHP-motor (5.2.1-nånting tror jag)via intranätet. Det kolliderar dock med all säkerhet med vår ordinarie PHP-installation.

Våran PHP är konfad med en path-miljövariabel som heter "php" (pekar på php-biblioteket) och en som heter "phprc" (pekar på php.ini).
Kan jag flytta min php-ini-fil till php-katalogen och ta bort ovan nämnda sökvägar utan problem? Vad skall jag tänka på?
oddholst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-18, 01:15 #2
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
Jag har nu lite mer info om problemet:
För det första så var jag tvungen att se till att de olika webbplatserna, "intranätet" och "standardwebbplatsen" (eller vad den nu heter) verkligen använder sig av respektive rätt version av PHP. Inte så lätt det inte... Men det var den enkla delen.

Som nämnt ovan så kör Symantec en egen version av PHP som backend för sin javaapplikation, "Symantec Endpoint Protection Management Console" som man sköter systemet med. Problemet är inte att få denna att fungera med IIS (på en WSBS2003-server) men problemet är att få den att fungera samtidigt som den ordinarie PHP-versionen som intranätet kör på.

Så hur löser jag detta? Skall jag gå över och köra Apache parallellt med IIS på servern, eller är det rent av så att jag borde överväga inköp av en ny server, enkom för intranätet? Förslag på lösning???

Förresten är jag trött nu och skall sova...
oddholst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017