Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fakturering.. värt det?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-14, 16:53 #21
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Även om du har fått företaget X priser så har du inte fått någon koll på dina priser. Även om jag inte är Kreditorkund har jag varit i kontakt med dem, och priset man får är väldigt varierande, beorende på volym, betalningsstorlek etc. Inte minst hur duktig man är på att pressa priset.
Varför ska jag förhandla priser med dem när det inte är akuellt att använda dem?
Jag vill ha list priser för mina kalkyler jag har fått det och allt är bra.
Är du nöjd är det säkert ingen som har några synpunkter. Att dina kalkyler blir skeva är ju inte mitt problem.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-14, 17:05 #22
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Originally posted by -Nicklas@May 14 2008, 05:40
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Även om du har fått företaget X priser så har du inte fått någon koll på dina priser. Även om jag inte är Kreditorkund har jag varit i kontakt med dem, och priset man får är väldigt varierande, beorende på volym, betalningsstorlek etc. Inte minst hur duktig man är på att pressa priset.
Varför ska jag förhandla priser med dem när det inte är akuellt att använda dem?
Jag vill ha list priser för mina kalkyler jag har fått det och allt är bra.

Är du nöjd är det säkert ingen som har några synpunkter. Att dina kalkyler blir skeva är ju inte mitt problem.
Yes, skeva kalkyler gör att jag kan göra ännu mera $$$ genom att höra med andra vad som är bra och dåligt.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-17, 21:41 #23
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Nicklas@May 13 2008, 10:50
Nu drar jag upp en gammal tråd här, men finns det någon som kan ge några siffror på vad "Fakturera mig hos Kreditor kostar?
Du kan säker förhandla bort startavgiften på 3000kr , men sedan får du betala % på faktura, så en faktura på 4000:- kan kostar dig 200:- .. Då är det bättre att ta risken själv och istället samarbeta med ett inkassobolag, AK Inkasso har en tjänst som liknar kreditor, där skulle varje faktura kosta 10:-
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-17, 21:44 #24
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Nu drar jag upp en gammal tråd här, men finns det någon som kan ge några siffror på vad Fakturera mig hos Kreditor kostar?
Du kan säker förhandla bort startavgiften på 3000kr , men sedan får du betala % på faktura, så en faktura på 4000:- kan kostar dig 200:- .. Då är det bättre att ta risken själv och istället samarbeta med ett inkassobolag, AK Inkasso har en tjänst som liknar kreditor, där skulle varje faktura kosta 10:-

Tackar för tipset!
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 16:46 #25
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Citat:
Originally posted by -klein@May 17 2008, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Nu drar jag upp en gammal tråd här, men finns det någon som kan ge några siffror på vad Fakturera mig hos Kreditor kostar?
Du kan säker förhandla bort startavgiften på 3000kr , men sedan får du betala % på faktura, så en faktura på 4000:- kan kostar dig 200:- .. Då är det bättre att ta risken själv och istället samarbeta med ett inkassobolag, AK Inkasso har en tjänst som liknar kreditor, där skulle varje faktura kosta 10:-




Tackar för tipset!
Allt bero på vad man gör... Man kanske inte leverar bärbara datorer till områden i Malmö med pittoreska namn som Rosgården.. Men normala människor bruka göra rätt för sig, sedan finns en klicka av kriminella människor som är ganska kreativa på det här med att lura andra..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017