FAQ |
Kalender |
2008-04-21, 10:18 | #21 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Överlåtelse-formuläret skapar en blankett som du skriver ut, skriver under och skickar in till oss. Genom att vi på blanketten skriver ut en identifieringskod kan vi återkoppla till informationen som du angivit i formuläret och automatisera större delen av överlåtelsen trots att det fortfarande är manuellt arbete. |
|||
Svara med citat |
2008-04-21, 20:54 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om till exempel vill överlåta en domän registrerad via WK kan jag då skicka in loopias blanketter till loopia?
|
||
Svara med citat |
2008-04-21, 20:58 | #23 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-04-23, 19:22 | #24 | ||
|
|||
|
Tack och kul att lära sig något nytt!
|
||
Svara med citat |
2008-04-26, 01:05 | #25 | ||
|
|||
|
Hmm. Fattade inte riktigt. Kan man kringå ett dyrt ombuds avgifter för flytt till annat ombud genom ett enkelt ägarbyte?
|
||
Svara med citat |
2008-04-26, 01:17 | #26 | |||
|
||||
|
Citat:
Person X registrerar en .se-domän av Ombud 1 Person X säljer sedan domänen till Person Y Person Y använder Ombud 2 och vill ha den flyttad dit iom ägarbytet. Det är Ombud 2 som Ownertransfern går igenom till .SE och Ombud 2 som debiterar kunden. Scenario 2: (samme ägare, men byte av ombud) Person X registrerar en .se-domän av Ombud 1 Person X vill sedan byta till ombud 2. Person X går in i Domänhanteraren och byter till Ombud 2. Ombud 2 får veta att han är "utvald" som ombud en tid innan förnyelsen ska ske. Vad jag försöker förklara med ovan är att du har rätt i ditt påstående, men du behöver inte göra ett ägabyte för att byta ombud för förnyelser - du kan med ett enkelt musklick förändra detta inifrån domänhanteraren. |
|||
Svara med citat |
2008-06-02, 12:50 | #27 | |||
|
||||
|
Men men får inte kontroll över DNS tjänster,a-, cname, mx osv om man inte betalar 300Kr/år?
Noterade det nu efter köp när jag letar efter inställningarna för domänen, kan bara logga in hos iis och ändra name server. Sitter just nu och fungerar på hur jag skall ändra name server för mina .nu/com som jag köpte i samma veva hos dem. |
|||
Svara med citat |
2008-06-02, 13:07 | #28 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-06-03, 07:27 | #29 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-06-03, 08:08 | #30 | ||||
|
|||||
|
Citat:
OM du ändrar ombud i .SE´s domänhanterare till exempelvis Loopia - så får Loopia inte kännedom om detta förrän ca 30 dagar innan det nya systemet sätts i bruk (dvs runt 1 dec 2008). Dessutom kommer du enligt uppgifter från Loopia själva INTE faktureras av Loopia om du inte även lagt upp aktuell domän i Loopias system (webbhotellskonto eller LoopiaDNS). Det räcker alltså INTE med att endast ändra i .SE´s domänhanterare. (Jag misstänker att detta kommer att leda til en rad missförstånd och att ett stort antal domäner kommer att "tappas" bort..) Min fråga till Loopia: Citat:
Citat:
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|
|