Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


får jag neka personer att handla?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-06, 09:43 #31
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av sioustis
Citat:
Ursprungligen postat av klein
....Jag leverar inga kreditkort order till Rosengården i Malmö, för jag vet att det är stulna kreditkort och se ingen anledning att leverar till folk sysslar med sånt.

Så bara för att man bor i Malmö på Rosengård så är man en kriminell invandrare med stulet kreditkort? Rasist?
Det är väl inte bara invandrare som bor Rosengård. Men många använder Rosengård som drop adresser. Dom som har stått som mottagade av varorna har haft svensk klingade namn eller bott i närområdet till Rosengård.

Men dom som lyckas klättra några steg i socialgrupp flyttar ju därifrån, se på det där Hockeyspelare/Fotbollsspelaren Zlatan.

Jag vet inte om korten är stulna, det kolla säkerhetsavdelning hos min kortinlösare upp åt mig, men jag har några saker jag tittar på, när jag misstänker att det är bedrägeri bakom, som sagt jag vägra aldrig någon att handla av mig, dock får man kanske förskottsbetala om man inte godkänns kreditmässigt.

Men Malmö är ett jävla problemområde för den typen av bedrägier.Jag har t.e.x aldrig fått bluff beställningar till t.e.x Norsborg som också är ett invandratät område, så det har ingalunda med folk ursprung att göra, utan snarare att några få problem människor sunkar ner område ytterligen genom sitt beteende.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-06, 09:48 #32
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Originally posted by -sioustis@Jun 5 2008, 18:29
Citat:
Ursprungligen postat av klein
....Jag leverar inga kreditkort order till Rosengården i Malmö, för jag vet att det är stulna kreditkort och se ingen anledning att leverar till folk sysslar med sånt.

Så bara för att man bor i Malmö på Rosengård så är man en kriminell invandrare med stulet kreditkort? Rasist?

Jag tror inte Klein menade att ALLA är kriminella i Rosengård.
Men har man en strikt riskbedömning när det gäller kreditkorts-ordrar, så är nog risken högre med en order från Hårds Väg i Rosengård än vad det är med en order från Lidbergsgatan Örgryte, Götebog. Tyvärr är det så.
Vill man ta högre risker så är det naturligtvis inga problem att ta kredikort med en Rosengårdsadress.
Kan upplysa om att jag har fått bluff beställningar till Östermalm också, men Rosengård är ett känt problem området för den här typen av bedrägerier, och Malmö polisen verka vara Sveriges lataste utredare i den här typen av brott också...
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017