Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


En fundering.....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-09, 00:14 #11
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Gustav@Jun 8 2008, 22:01
Som jag förstår det så skulle verktyget användas av återförsäljare för att jämföra priser mellan grossister. Förstår jag dig rätt då?

Med tanke på att de flesta grossister inom de flesta branscher har individuella prislistor anpassade för varje kund, så skulle jag säga att det blir en omöjlig uppgift att tillverka ett sådant verktyg. Undantaget är om grossisterna självmant bidrar med material för att underlätta insamlandet av data. Men grossister är överlag lite smartare än vi återförsäljare är. De skulle inte vilja ha någonting att göra med en tjänst som jämför priser. I längden så är alla typer av prisjämförelser skadliga för säljaren - även om det på kort sikt kan leda till ökad försäljning och bättre vinst.

Nu vet jag dock inte om jag missförstår dina avsikter. Du är lite vag i din beskrivning av verktyget/tjänsten.
Mitt tanke var att skriva ett verktyg som hjälper butiksägare att prissätta, beställa och jemförprisser också! Det som jag upplever
som jobbigast idag, är att hålla kolla på alla prisändringar som görs. Och att kalkylera stora mängder priser..

Även hålla koll på order som läggs emot leverantörer. Det blir gansak mycket jogglera med samtidigt, om man inte har perfekt ordning på saker och ting.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-09, 14:02 #12
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Thor
kanske ta hand om det här först? Innan du börjar hitta på annat...
http:// forum . okwebhotel . se
Du har ett gäng besvikna kunder där som väntar på svar...
Vad har med den här tråden att göra?
Jag är på forumet som privatperson inte som någonting annat, Jag är inte på det här forumet som talesperson för något bolag.
Om Jake.nu co inte kan skilja på detta, utan bara vill gnälla och visa sitt missnöje, så låt de inte gå ut över mig. TACK
Eftersom det verka vara så svårt och förstår, så får man väl upprepa, maila : [email protected] och få ett ticket.
Skilj på sak och person.
Tja.. Eftersom det är dig jag har pratat med när jag har ringt till Proinet och det är du som har skrikit att jag skall hålla käften och dra åt helvete och sedan avslutat med att kasta på luren i örat på mig så blir det du som "privatperson" som får stå för det.

edit: Nej, jag var inte otrevlig när jag ringde utan ifrågasatte enbart eran servicenivå. Kan man inte ta en sådan fråga på allvar så undrar jag varför man ens driver en affärsrörelse.
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-09, 15:26 #13
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Enligt ett PM som klein skickade till mig så hjälper han folk med att sätta nya passwords samt ge dem auth ids, så har ni ett sånt problem så borde det nog gå bra att skriva i tråden. För allt annat så borde vi nog skriva till Plus.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 07:24 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu
Citat:
Originally posted by -klein@Jun 8 2008, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Thor
kanske ta hand om det här först? Innan du börjar hitta på annat...
http:// forum . okwebhotel . se
Du har ett gäng besvikna kunder där som väntar på svar...
Vad har med den här tråden att göra?
Jag är på forumet som privatperson inte som någonting annat, Jag är inte på det här forumet som talesperson för något bolag.
Om Jake.nu co inte kan skilja på detta, utan bara vill gnälla och visa sitt missnöje, så låt de inte gå ut över mig. TACK
Eftersom det verka vara så svårt och förstår, så får man väl upprepa, maila : [email protected] och få ett ticket.
Skilj på sak och person.



Tja.. Eftersom det är dig jag har pratat med när jag har ringt till Proinet och det är du som har skrikit att jag skall hålla käften och dra åt helvete och sedan avslutat med att kasta på luren i örat på mig så blir det du som "privatperson" som får stå för det.

edit: Nej, jag var inte otrevlig när jag ringde utan ifrågasatte enbart eran servicenivå. Kan man inte ta en sådan fråga på allvar så undrar jag varför man ens driver en affärsrörelse.
Det bero på också! Det är ytterst sällan jag ber någon hålla käften eller ens dra åt helvete.

Bakgrunden är följande :

Proinet hade blivit utsatt för sabotage och vi hade ca 30 samtal i min. För att få lite ordning och redan, så bad så många som möjlighet maila uppgifter, så en svarade i telefon och en satte nya lösenord.

Att folk skulle maila vara inte bara effektivsfråga, utan vi ville ha möjlighet att kolla lite vem som begärde ut uppgifterna, det tar 2-3 min per request.

Då ringer upp någon ( Tydligen du) som bara argumentera , att han minsann inte skulle maila utan började bara tjafsa.

I normala lägen är det rätt att "frågasätta servicenivå" och kundens åsikt är viktig, ibland får man nog godta en lägre servicenivå om omstädigheterna är såna, och gillar läget. Jag förstår folk frustation över att deras webbutiker inte fungera, det innebär inkomst bortfall..

Det ungerfär som att vid en flygolycka börja gnälla på att man inte får någon gratis drink. ( Även om exemplet är överdrivet )

Jag är inte särskilt stolt över mitt beteende den dagen, men ibland blir det så....
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 07:34 #15
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by htiawe@Jun 9 2008, 15:26
Enligt ett PM som klein skickade till mig så hjälper han folk med att sätta nya passwords samt ge dem auth ids, så har ni ett sånt problem så borde det nog gå bra att skriva i tråden. För allt annat så borde vi nog skriva till Plus.
Använd inte tråden! Utan maila [email protected] , vad tydlig med vem du är.. ( Namn , telefon osv ) , vad saken gäller.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 07:46 #16
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 103
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 103
För att återgå till ämnet för tråden så skulle en sådan applikation passa mej, och troligen många som säljer något.
Bjarne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017