FAQ |
Kalender |
2008-06-15, 16:07 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Stöter ni ofta på domän norpare?
Dvs ni har en sida *********.com och någon köper upp liknande, och bara för att. De har inga planer på att göra nått med adressen. Om du äger t.ex. "enbanan.se" så köper någon upp "en-bana.se" . Har själv noterat detta nu, någon som reggat på liknande vis som ovan, vise versa. Självfallet någon som reggat via loopia, dvs Svensk. Förvånar mig inte om det är någon som sitter på WN. |
|||
Svara med citat |
2008-06-15, 16:18 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
i vissa fall kan det ju också vara så att det domän namn är upptaget.. vi säger ett exempel.
Superbilar.se ( på den sidan låtsas vi att det finns ett arkiv med massa snabba fina bilar-wallpapers-) En annan person kanske tycker att det är helt fel att lägga upp massa skit wallpapers på en sådan bra domän, och vill öppna en butik i namnet så reggar denna personen (super-bilar.se och säljer riktiga super bilar där istället) Riktigt dåligt exempel men ni förstår, ibland sitter någon med en topp domän men har inte kompetens att utveckla sidans och domänens potential. |
|||
Svara med citat |
2008-06-15, 16:21 | #3 | |||
|
||||
|
Jo självfallet finns sådanna exempel också.
Men vissa köper bara för att köpa och har inga planer på göra nått. De kan ju också kanske försöka kränga den för ***kr till den som redan har en aktiv sida på den liknande adressen. |
|||
Svara med citat |
2008-06-15, 16:33 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Registrera de mest användbara domänerna direkt istället för bara .se så slipper ni sånt
|
||
Svara med citat |
2008-06-15, 16:38 | #5 | |||
|
||||
|
Får ta bakvägen.
Kolla upp vem som regga. Regga hans domän under annan tld, så ifall han försöker nått så han man hans domän ocskå. |
|||
Svara med citat |
2008-06-15, 16:51 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Editerar mitt inlägg då det va rlite väl aggresivt kanske:
Vad jag menar är att eftersom vi nu lever under en situation där alla domäner kan bli uppköpta på ett nyck, och dem blir det så är det i vårt största intresse att se till att ingen norpar dem från dig. Stötte själv på detta med en .nu adress jag arbetat med i 6-7 år.. tänkte aldrig på att ta .se adressen men självklart blev det reggad.. denna nya sida red på vårt namn men med helt annat innehåll (de la upp porr) så för mig var det bara att lägga ner skiten Klart jag blev förbannad och arg men det är ju främst mitt egna fel att jag inte säkrade de andra tld.. Lär känna hur spelet fungerar och lär dig kontrollera det istället för att klaga tycker jag, men det är som sagt min personliga åsikt |
||
Svara med citat |
2008-06-15, 16:54 | #7 | |||
|
||||
|
Jupp.
Köpte nu upp med - på ena domänen. Sen köpte köpte jag domänen som den andra personen använder sig av fast under .nu adress. Ifall att han börjar jävlas med en bara. |
|||
Svara med citat |
2008-06-15, 17:45 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sånt händer hela tiden, inget att bry sig om. Det finns en chans att han försöker sälja den till dig när du kommit igång med din sajt. Som sagt var, registrera alla relevanta domäner från början om det är ett viktigt projekt. Det är det enda man kan göra men det räcker gott och väl.
Svara |
|
|