FAQ |
Kalender |
2008-06-15, 04:24 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken soppa.
Vad händer med deras databaser!? Jag fick mail om kommande avisering från .SE inatt och direkt ser jag att istället för mitt företagsnamn står det "Moberg, Karl Gunnar 'Teodor'". WTF?? Så jag loggade in i domänhanteraren, under kontaktuppgifter och till min förvåning står detta nonsens som företagsnamn. Lite skrämmande hur detta kan uppstå! Jag har nu direkt ändrat företagsnamnet till **mitt företagsnamn**, men jag förstår bara inte hur sådant kan ske?? Vem är "Moberg, Karl Gunnar 'Teodor'"? Mail skickat till .SE så vi får se, men sådant skrämmer mig. |
||
Svara med citat |
2008-06-15, 11:04 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du är inte ensam.... Samma sak hände mig imorse, men jag fick en annan privatpersons namn.
Verkar inte som om de har en spärr i sitt synkronisera-adressuppgifter-med-upplysningscentralen-script att om det sker typ > 10 000 ändringar av företagsnamn i en och samma körning, så är det något som inte står rätt till. Detta verkar enbart gälla företag. Eventuellt enbart enskilda firmor. Men om de inte korrigerar detta innan den 7:e, kommer väldigt många fakturor inte nå sin mottagare. |
||
Svara med citat |
2008-06-15, 12:00 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
trodde jag var ensam om detta men tydligen är där fler som fått sitt företagsnamn ändrat till en privatperson namn..
tur det inte var mailen till domänerna så att någon kan gå in i kontot... |
||
Svara med citat |
2008-06-15, 13:33 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, men vilken dålig kontroll de har. Man kan ju inte sätta ett namn på företagsnamnet om inte det är så att det stämmer överens med org.numret. Ja, skickade ett trevligt mail till supporten - något blir glad att läsa det på måndag ....
|
||
Svara med citat |
2008-06-15, 13:34 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
IIS upphör aldrig att förvåna.... Om det fanns konkurrens på deras marknad så skulle de gått under för länge sen....
2008-06-15, 22:09 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
IIS skickar det där mailet man får vid köp av domän till en gammal ISP-adress, fast jag sedan snart ett år tillbaka ändrat e-postadress. De är roliga.
|
||
Svara med citat |
2008-06-16, 00:40 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De har deaktiverat en viktig domän för mig utan att skicka ut det sedvanliga mailet om att de tänkt göra det. Tyvärr var det mycket annat som gjorde att jag inte upptäckte det förrän igår och givetvis har kundtjänst stängt under helgen. Jag hoppas på en temporär reaktivering under måndagen och att det upptäcker att de fått sina pengar inom några dagar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|