FAQ |
Kalender |
2008-06-30, 05:04 | #11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-06-30, 06:26 | #12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-06-30, 07:32 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men många skaffa också domäner för SEO uppgifter, då kan nya topdomänerna vara intressanta. Men för Svenskar är nog .se det som smäller högst. Jag tro att framtidens fokus bör nog mera lägga på innehåll än på domäner. Värde på domäner idag är inte särskilt högt, verka mera ha blivit någon spekulations industri, kan jag hitta en korkad jävel som vill ha mitt domännamn, se bara här på wn. Men det kommer nog finns tjänster , där man kan få en egen hemsida på internet under lämplig topdomän som t.e.x google eller youtube.. |
||
Svara med citat |
2008-06-30, 22:21 | #14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-01, 00:19 | #15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-07-03, 12:49 | #16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
kan inte riktigt hålla med på nya TLD värden, allt som marknadsförs och upprätthålls får väl ett värde i sig, med tillräckligt bra marknadsföring kan säkert .swe eller .nordic bli nånting, eller .xxx (given målgrupp) finns säkerligen många fler bra TLD möjligheter. naturligtvis tror jag inte att det kommer att hända över en natt, men i allt större brist på passande namn inom .com och andra TLDs så måste ju dom mindre bli starkare.
Sen till trådksparen, som Dan säger så tror jag också att om 2-3 år får du ut mer, men samtidigt måste du ju ställa det i relativitet till hur mycket du tror domänen är värd idag, är det värt att hålla kvar dom och hålla dom aktiva 2-3 år till? |
|||
Svara med citat |
2008-07-04, 18:51 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Glöm inte att nya toppdomäner inte kommer delas ut på silverfat. Bara för en toppdomän är ledig och du har $100 000 så innebär det inte att du får den. Så tolkade i alla fall jag det när jag läste om det.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-07, 18:08 | #18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Angående värdet av domäner tror jag inte att det ger en direkt effekt om domäner skulle ta slut vid en viss tidpunkt. Den avgörande faktorn för värdet av ett domännamn är den trafik som kommer till den, eller i vissa fall med generiska domäner - den trafik som kan tänkas komma till den.
Med det menar jag att domäner som har en betydelse, till exempel kakor.se är värdefulla oavsett om det finns fler domäner eller inte. Detta för att vissa av oss knappar in adresser direkt för att pröva sig fram. Dessa besökare är intresserade av kakor och säkerligen bra mycket mer köpbenägna än genomsnittsindividen. Nu har Delicato insett detta och registrerat domänen. Jag är övertygad om att fler företag kommer att inse värdet av type-in trafik och generiska domäner över åren. Och när det sker, kommer vi se prisnivåerna på domäner öka avsevärt. Detta kommer dock att ta ett tag. Under tiden kan man antingen parkera adresserna eller utveckla sidan och därmed tjäna in pengarna till registreringsavgiften. Att mer pengar än någonsin tidigare flyter in till onlinemarknadsföring och därmed visar en positiv trend för CPC (Cost per click - det du får per klick när du parkerar en sida) kommer också att skruva upp värdet för domäner överlag. Åtminstone för de domäner som har naturlig trafik, för i slutändan är det det vi och slutanvändarna är intresserade av. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|