FAQ |
Kalender |
2008-07-08, 22:40 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag söker tips på program, webbtjänster eller liknande för projekthantering och planering. Jag satt tidigare på Ubuntu och i Gnome-paletten finns Tomboy vilket fungerade någorlunda bra för att effektivt och enkelt dokumentera och planera projekt. När jag sedan hoppade över till Windows igen körde jag över allt till .odt dokument som länkade till varandra, men det är rörigt och ineffektivt.
Jag behöver alltså inte hantera någon källkod, utan bara snabbt och enkelt kunna strukturera upp minnesanteckningar och dokumentation om projekt. Och enkelt kunna dela upp det i sidor och dylikt. Gärna så avancerat som möjligt. Hittar jag inget för jag väl koda nån egen php/mysql-lösning till pseudo-internsystem, men det känns onödigt om någon sitter på superbra tips! Tacksam för hjälp! |
||
Svara med citat |
2008-07-08, 22:52 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
37Signals har några bra produkter... Basecamp och Campfire har jag erfarenhet av, och de är smidiga för mindre projekt. Med fler än 10 inblandade i projektet blir det nog lite för rörigt dock.
|
||
Svara med citat |
2008-07-08, 23:17 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har jobbat med en kund som framgångsrikt använde TWiki som ett internt dokumentations/kbase-system. Verkar som om man kan göra väldigt mycket häftigt med det. Du ville ju ha det så avancerat som möjligt
http://www.twiki.org/ |
|||
Svara med citat |
2008-07-09, 11:18 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2008-07-10, 23:47 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu har jag istället köpt Factory Nova, men det fungerar det också |
|||
Svara med citat |
2008-07-11, 14:28 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Har kört ActiveCollab ett tag. Fugnerar riktigt bra. Har dock inte provat den versionen.. ännu. Den ser ännu mer lovande ut.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|