Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Overture....

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-09, 17:53 #1
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
Hej !

Mitt första inlägg här i forumet!
Jag har använt tradedoubler i över ett halvår och det fungerar bra med adwords. Tänkte jag skulle utveckla mig lite och joinade overture för att nå ut på msn o lycos.

Det visar sig att overture har konstiga saker för sig såsom förskottsbetalning (känns som de inte har förtroende med oss affiliate´s), hade även problem med URL.erna det visade sig att de har en tracking kod som de lägger efter min url som inte TD kan avkoda , vilket ledde till många blind klick för min del under tiden supproten hjälper mig med url så dras 50€ 2ggr på kontot med orden

"Vi kan glädja dig med att din webbplats har fått en stor mängd målinriktad
trafik från oss!"
är otroligt trötta på dem allra helst när deras Sonja Storm säger:"Vi vill också meddela att vi på Overture inte lägger till några tecken till de URL:er som ni lägger in via DirecTraffic Centre."

När det efteråt visade sig att det var just det de gjorde.

som om detta inte var nog så har de ett kampanjerbjudande med fritt inträde i sverige men inte via overture.com där jag reggade mig....... 199$..

som kronan på verket så måste jag ha en sk bridge sida så att kunderna går via min webbplats innan de når det sökta företaget...

TACK OCH LOV FÖR ADWORDS!!!

vore intressant att höra vad ni andra säger om OV
matzii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-10, 13:07 #2
JonasOs avatar
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 203
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem
JonasOs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 203
Tja

Enligt mig kommer Overture ta över, det är bara en fråga om tid.

Google adwords är just "bara" Google medans Overture har satsat mycket bredare och har hur många partners som helst t.ex. MSN, Yahoo, Altavista, CNN, Lycos, AOL, och många fler både sökmotorer och stora portaler. Overture är redan större än google om ni inte redan visste det. (Inte i Sverige ännu...)



Trevlig helg!
JonasO är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-11, 10:05 #3
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
menar du att du betalade för synas på overture och att du samtidigt hade inkomstgenererande annonser på td som gav blinda klick? (var lite oklart)

Gäller det sidan du har i din profil?


För övrigt tycker jag förskottsbetalning är ganska bra, då tex annonsörer hos td haft många som inte har kunnat betala vilket drabbat både td och deras affiliate...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-11, 10:08 #4
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Originally posted by JonasO@Sep 10 2004, 13:07
Tja

Enligt mig kommer Overture ta över, det är bara en fråga om tid.

Google adwords är just "bara" Google medans Overture har satsat mycket bredare och har hur många partners som helst t.ex. MSN, Yahoo, Altavista, CNN, Lycos, AOL, och många fler både sökmotorer och stora portaler. Overture är redan större än google om ni inte redan visste det. (Inte i Sverige ännu...)



Trevlig helg!
Fast å andra sidan så samarbeter ju google med tusentals webbplatser genom adwords...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 19:28 #5
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
när jag öppnade kontot så var "tracking URL" aktiverat vilket innebär att overture lägger till en trackingkod som iofs är bra då du vet vilka sökord kunden sökt på problemet är att TD inte klarar av att avkoda overtures trackingkode. Jag skrev som sagt o klaga och de är villiga att göra upp som ren godwill med mig och det är bra.



Efter en veckas annonsering så ser jag var kraften ligger i intäkterna per satsad krona, och det är inte till Overtures fördel..... En sak det beror på är att de tar 1.80:-/click som läggs mot googles 0.50:- vilket är mindre än en 1/3

Det blir inte bättre av att overtures uppdaterar kl 13.00 det som hänt dagen innan medans google gör det på ca 2 tim, i vissa lägen är det betydelsefullt att kunna utvärdera snabbt utan att behöva vänta 1 1/2 dygn

Min slutsats är att OV vänder sig till stora sajter med åtskilliga besökare inte till oss som annonserar via sökmotorerna


vore intressant att höra på vilka erfarenheter ni grundar ert tyckande!!!

matzii
matzii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-15, 17:02 #6
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 80
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 80
Vi använder oss av overture och är väldigt nöjda hittills..
Använder oss förstås även av Googles adwords.
overture + google adwords fungerar som en bra kombination. I alla fall för oss.
qraze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-15, 23:43 #7
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Vi använder både Overture + Google, men Google leder på både pris och träffar.

Betalar mer totalt till Google, men Google har ju ett "dynamiskt pris" som anpassar sig efter hur mycket de övriga annonsörerna betalar, medan Overture har ett fast pris.


Kombinationen av de två är dock bra, och man når en bredare publik än bara via Google.
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017