FAQ |
Kalender |
2008-07-18, 22:20 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag förstår att det är svårt att ge mig en värdering på den lilla grund jag gett er. Jag hade snarare hoppats på något liknande ZNs inlägg som ändå inger lite hopp.
Jag har också tänkt på att mitt mail faktiskt inte innehöll något konkret bud utan mer var ett försök att sondera marken. Eftersom jag har dålig koll på domänmarknaden i stort så är det ju rätt svårt att göra en bra bedömning av lämplig prislapp. Att den tänkta försäljaren dessutom sitter i USA försvårar ju dessutom det juridiska. Därav den ursprungliga frågeställningen, finns det någon som kan hjälpa en göra en prisuppskattning, förhandla och sköta det juridiska utan att jag behöver posta domänen på ett öppet forum? Är SEDO enda alternativet och är det ett bra sådant? Följdfråga: Domänen är av formen engelskt-adjektiv-på-5-bokstäver+s.com. Adjektivet i sig är självklart upptaget under de flesta toppdomäner men den med s så är den ledig under alla förrutom .com som jag vill åt. Hur mycket måste ett startbud vara på för att det ska kunna tas seriöst? (Domänen har legat parkerad av samma företag de senaste 9 åren och det är inte sedo eller något i den stilen. Jag har adress, telefonnummer och mail etc.) |
||
Svara med citat |
2008-07-19, 01:33 | #12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-19, 18:56 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du ska inte räkna med att den går att köpa heller. Vissa domänsamlare har som filosofi att inte sälja ens vid riktigt bra bud.
Ville köpa en LLL.net typ 'ord'.net för ett tiotal år sen, låg parkerad och ägaren ville ha 10 k$ vilket vi ej ansåg det vara värt. Killen har fortfarande domänen parkerad. så det verkar inte vara nån som matchat hans krav. Möjligt att han tjänar in till årsavgiften så det är ingen dålig affär om man räknar på det så. |
||
Svara med citat |
2008-07-20, 00:23 | #14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du inte har råd så kan du ju skaffa finansering, exempelvis via DomainCapital.
|
||
Svara med citat |
2008-07-20, 01:54 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Coolt företag Emil_P men jag tror inte det kommer bli aktuellt i det här fallet.
|
||
Svara med citat |
2008-07-20, 13:31 | #16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har testat SEDO:s domain broker och de fungerar bra. Äger även ett antal 4L.com domäner.
Den sida jag rekommenderar är: http://4letternoob.wordpress.com/2008/07/1...om-price-guide/ |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|