Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blip/Blipville spammar ens email adresser

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-15, 13:23 #41
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Skumt att det inte står vilket ip den är reggad från, Kolla upp vilken mailserver mailet skickades ifrån,

Citat:
Ursprungligen postat av Kedi
Citat:
Originally posted by -hundserver@Jul 10 2008, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi
Den 5 juli fick jag totalt 188 email till två av mina email adresser. 102 stycken email skickades till info adressen och 86 stycken skickades till webmaster adressen. Dessa email skickades av Blip/Blipville och är aktiverings mail på grund av att en eller två personer har använt dessa två email adresser till att kunna skapa falska konton på Blip/Blipville.
Jag har skrivet till Blip/Blipville angående detta men har inte fått något svar från dem angående detta. Jag har för mig att Blip/Blipville ägs av TV4 men är inte säker på det.
Finns det någonstans där man kan anmäla Blip/Blipville för att de spammar ens email adresser?
Skulle du kunna lägga ut ett mail här så man får se vad som står i det?

Visst kan jag det.
Detta är en av de 86 aktiverings mailen som skickades till webmaster adressen:

Detta är en av de 102 aktiverings mailen som skickades till info adressen:


hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-20, 17:43 #42
AndreasJ AndreasJ är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 119
AndreasJ AndreasJ är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 119
haha, att folk bara orkar.. Visst, det är väl bra att ni reagerar och kontaktar företaget så de kan se över sina rutiner och kanske förbättra något i sitt system.. Men det är ju solklart att det är blip som blivit utsatta för en spamattack och att dessa spambottar bland annat haft din domän i sin databas... Lifes a bitch, så är det.. Du får väl skaffa bättre spamfilter eller sluta använda just info@ och webmaster@, och inte ha ditt vanliga epostkonto som catch-all.

Jag fick 20 000 mail förra helgen från diverse företag och organisationer pågrund av spambottar som använt min domän och lite otänksamhet om catch-all.. Men inte lägger jag mer än nödvändig energi på det.

Se så, att radera 188 mail tar ju ändå inte speciellt lång tid och spambottar kommer nog inte dö ut på ett bra tag.
AndreasJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017