FAQ |
Kalender |
2008-07-22, 19:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om jag placerat tråden rätt men mod får flytta den om den ligger fel!
Äger ett phpbbforum och jag undrar om jag kan skicka ut massmail till mina medlemmar angående uppdateringar på min sida helt lagligt? |
||
Svara med citat |
2008-07-22, 19:32 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är ingen jurist. Men rent spontant, har du i dina användarvillkor vid anmälningstillfället angivet att du har den rätten och att användaren har godkänt villkoren i samband med registreringen, så ja.
I annat fall, du har kanske rätten på din sida, men fundera över hur "viktigt" det är att informera kalkylerat risken för sura miner. Jag skickar endast ut sådant till de medlemmar på min sajt som explicit uttryckt "ja" att de vill ta emot information. Är det större omfattande saker som berör samtliga brukar jag skicka till samtliga. |
||
Svara med citat |
2008-07-22, 20:52 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
håller med.
nyheter kan även postas på forumet som endast visas för inloggade. |
||
Svara med citat |
2008-07-22, 21:26 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en PHP-Nuke sajt med phpbbforum med 1300 medlemmar. Medlemmarna kan prenumerera på ett nyhetsbrev, som kommer varje vecka och det gör 140 medlemmar. 2-4 gånger per år skickar jag nyhetsbrevet till alla. Det brukar då vara 1-2 personer, som absolut inte vill ha någon mer e-post från sajten. Det är väldigt sällsynt att någon blir förbannad.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|