FAQ |
Kalender |
2008-08-02, 13:47 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kollade nyss på snapback . se och såg att dv. se har fått bud på ca. 14k och att auktionen släpps 25 augusti i år.
Kollade upp Whois och såg att domänen var fölängd till nästa år: http://whois.loopia.se/?domain_name=dv.se Hur kan man då snappa den? Låter konstigt i mina öron, men jag har inte så stor erfarenhet av branschen. Så förklara gärna. |
||
Svara med citat |
2008-08-02, 13:50 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ägaren har förnyat den och snapback.se uppdaterar inte sina databaser med nyligen fönyade domäner.
|
||
Svara med citat |
2008-08-02, 13:58 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej, tack för snabbt svar. Dåligt av Snapback.se med andra ord - Då får man som kund själv kolla upp allt.
|
||
Svara med citat |
2008-08-02, 13:58 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-02, 14:35 | #5 | |||
|
||||
|
Äsch, man betalar ju ingenting om snappen inte lyckas. Vad är problemet?
Snapback har väl snarare skjutit sig själva i foten. Nästa gång någon av mina domäner håller på att gå ut, tar man sig en kik på snapback och kollar hur mycket man kan casha in. Det skulle ju också kunna vara så att ägaren av domänen förlänger den, säljer den till Snapback och alla cachar in på det. Priset går ju troligen upp unde auktionsförfarandet på Snapback, jämfört med om man själv försöker sälja. |
|||
Svara med citat |
2008-08-02, 15:25 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-03, 00:11 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Vi har nu kontrollerat ärendet och det stämmer att dv.se förnyades i maj, efter det har innehavaren själv deaktiverat domänen. [... bortklippt från mailet ...] Med vänliga hälsningar, Anna - Var vad jag fick för svar från IIS iaf. |
||
Svara med citat |
2008-08-03, 16:23 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Anledningen till att den ligger uppe på Snapback.se är för att den ligger kvar i listan över domänamn som skall avvaktiveras. Snapback.se´s system uppdateras 4 gånger per dygn och så fort ett domännamn tas bort från listan så tas det automatiskt bort från sajten.
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-03, 22:48 | #9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||