FAQ |
Kalender |
2008-08-30, 13:20 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om jag tänker starta en hemsida om äpplen och päron, vilken typ av domännamn är att föredra?
1. applenochparon.se 2. applenoparon.se 3. applenparon.se Jag har sett alla varianter men vet faktiskt inte vilken jag föredrar, alla är egentligen ganska dåliga. 3. Är enligt mig ganska ful, eftersom när man läser den så låter det som riktigt dålig svenska och (seo-)spammigt. 2. Är lite bättre, men o kan tillsammans med fel ord ge en oönskade effekt. 3. Känns lite onödigt långt, och om första ordet slutar på o eller sista ordet börjar på h så ser det knasigt ut. Så vad tycker ni? PS. Hur gör man omröstningar? |
||
Svara med citat |
2008-08-30, 13:25 | #2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
2008-08-30, 14:44 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-30, 15:43 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Annars kan du ju använda bara ett av orden.
|
||
Svara med citat |
2008-08-30, 15:58 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har alltid undrat varför ICANN aldrig övervägt et-tecknet &, eller har dom det?
|
|||
Svara med citat |
2008-08-30, 18:50 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle föredra applenparon.se eller ett 4:e alternativ; applen-paron.se
|
|||
Svara med citat |
2008-08-30, 18:51 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-08-30, 23:04 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag föredrar helt klart utan "och", alltså applenparon.se.
|
|||
Svara med citat |
2008-08-30, 23:18 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
EDIT: Missade jonnys svar. |
||
Svara med citat |