FAQ |
Kalender |
2008-09-10, 14:02 | #161 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
- Skatten jag betalar finansierar service och tjänster som jag utnyttjar och inte vill vara utan. Sen om skatten ska vara högre eller lägre är en politisk fråga. Men skatt (och den service den medger) är bra. - FRA, som ironiskt nog finansieras av samma skattepengar, är däremot helt överflödigt. Inte nog med att den hotar min personliga integritet, den är dessutom ett resultat av hjärnspöken och den absurda iden att man ska fånga skurkar genom att läsa deras epost. I bästa fall är det ett slöseri med skattepengar. Citat:
Tillåt mig småle, och att parafrasera en känd statsman: "Den som är beredd att ge upp sin frihet för att få trygghet förtänar ingetdera" |
|||
Svara med citat |
2008-09-12, 11:36 | #162 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fortfarande ingen som ser faran med "monopol" på information ?:
http://www.resume.se/nyheter/2008/09/12/go...e-att/index.xml |
|||
Svara med citat |
2008-09-12, 19:00 | #163 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det var väl inte Google News i sig utan det var andra nyhetsbyråer som rapporterade nyheten, Google News fungerar ju bara som en aggregator och det som nyhetsbyråerna publicerar hamnar där. Så om nyhetsbyråerna faktiskt korrekturläste så skulle allt ordna sig.
http://www.gadling.com/2008/09/08/united-w...krupt-waitwhat/ |
|||
Svara med citat |
2008-09-12, 20:33 | #164 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Folk tittar nämligen bra mycket mer på TV, än vad man använder Internet. |
|||
Svara med citat |
2008-09-12, 21:33 | #165 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
men även i övrigt brister du lite i logiken, jag ska låta det vara osagt om han kontrollerar eller har fler tittare/läsare än vad Google har, men även om en av hans "kanaler" rapporterar ett sådant fel, så köper inte övriga "kanaler" den informationen rakt av och vidarebefordrar den, utan man har flera mer eller mindre täta skott innan det når ut till tittarna.... Sen HAR han ju faktiskt granskats ganska hårt, växer man genom uppköp som han gjort så granskas dom flesta större affärer av just dom konkurrenslagar som jag pratat om tidigare... |
|||
Svara med citat |
2008-09-12, 22:43 | #166 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi behöver inte ta upp Robert Murdoch som exempel på kontroll av media. Vi kan hålla oss i Sverige och titta på hur mycket Bonniers kontrollerar media. Jag tror att de procentuellt har större kontroll över media i Sverige än vad Murdoch har av media i USA.
|
||
Svara med citat |
2008-09-13, 08:37 | #167 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tänkte inte på just den händelsen du länkade till utan mer till "monopol" på information" som du nämnde. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|