FAQ |
Kalender |
2008-09-27, 18:24 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Vi utvecklar en websida där alla kunder kommer att jobba i en egen adminpanel. Min fråga är nu om det är ok om adminpanelen är på engelska, trots att siten bara vänder sig mot en svensk marknad? Websystemet har egentligen sitt ursprung på en engelskspråkig marknad. Vi undrar nu om vi ska lägga ned tid och pengar på att översätta hela adminpanelen? Vad säger användarna på Webmaster Network? Mvh CJ |
|||
Svara med citat |
2008-09-27, 19:49 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har man väl jobbat ihop till lite egen feedback efter att ha lämnat feedback på 14 projekt...puhh :-)
|
|||
Svara med citat |
2008-09-27, 20:30 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror på vilken typ av kunder du har och hur pass avancerad engelska det är i adminpanelen. Du kan ju alltid prova med engelska till att börja med och översätta till svenska senare om du ser behov för det.
|
||
Svara med citat |
2008-09-27, 21:42 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är enkel engelska. Förståelsen är nog inte problemet utan snarare bara anpassningen att det ska vara svensk text på en svensk site...
|
|||
Svara med citat |
2008-09-28, 00:41 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själv stör jag mig mest på svenska i programgränssnitt, men jag tror nog att det definitivt är en värdehöjare att ha en hel översättning. Det som då är viktigt är att det är korrekt svenska som också täcker den fullständiga sajten, det ser väldigt amatörmässigt ut när svenska och engelska blandas hej vilt.
Slutsats: det beror på produkten, målgruppen och budgeten, men jag skulle i nästan alla fall satsa på det. |
|||
Svara med citat |
2008-09-29, 03:29 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det tänkt att användarna ska jobba med att skriva på svenska? Är användarna ovana eller lite lätt motvilliga att jobba på detta sättet? I så fall skaullejag säga att allt börvara på god svenska.
Om man sittet och tänker på svenska tar det en del mental kraft att växla till engelska. För kunniga och högmotiverade är det väl inget större problem men för andra kan det vara droppen som gör att man inte använder systemet fullt ut. Min egen erfarenhet är att folk lär sig att snabbare hantera program om det är på det egna språket - detta gäller även de som säger att de är bra på datorer och engelska. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|