FAQ |
Kalender |
2008-10-31, 18:50 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ett nytt utkast bättre ?!!?!? köpte en annan template som jag jobbar med ...själv tycker jag att det känns bra ... :P
fungerande länkar hem handla produkter upplägget inte riktigt klart .... |
||
Svara med citat |
2008-11-01, 04:01 | #12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Angående png format: Folk vars webbläsare ej läser png bilder är nog inga vanesurfare eller nätkonsumenter. Det låter som en generalisering men jag tror det är en ganska sann sådan. Har man inte uppdaterat webbläsaren sedan slutet av nittotalet eller motsvarande så är nog internet en marginell företeelse i ens liv. Jag tippar att +99,9% av alla svenskar har webbläsare som läser/visar png. Någon som har fakta som emotsäger detta?
2008-11-01, 13:21 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eftersom IE 6 inte stödjer PNG, utan massa "fixar" så är "99,9%" väldigt fel procentandel. Om du kollar på W3schools browser statistik ser du att det är en stor andel, nästan 25% som fortfarande använder IE 6, bara 4 % under IE 7 för september månad.
|
|||
Svara med citat |
2008-11-01, 20:05 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bra tack, visste att det va typ såna siffror sist jag kolla. Såg nån som hade transparant png som min läsare inte fixa...
|
||
Svara med citat |
2008-11-03, 07:24 | #15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är väl just transparenta png som inte stöds av IE 6 och tidigare versioner?! Redan i IE 4.0 kunde man se png med ett registry fix.
Svara |
|
|