Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dedikerad server i USA?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-18, 17:50 #11
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
Citat:
Vad skulle ni själv rekommendera?

1. Super Server 3.2 (Servermatrix)
eller
2. Intel Pentium 4 2.4 GHz Package (EV1)
Det beror på vad du ska använda den till?
SkyNet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-18, 17:52 #12
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
Citat:
Det finns dock mycket snabbare alternativ än EV1 (158ms) och Servermatrix (149ms).
Exempelvis ServInt (118ms) och GNAX (125ms). ServInt kostar en del, och GNAX är väl mellanklass.
Nocster/Burst fick 116ms, och där kan man hyra budgetmaskiner om man vill. Och törs, det snackas en hel del om dem.
Jag funderar på Voxrox, ligger på östkusten. Hyggliga priser och bra maskiner. Om man vill ta en helchans så tittar man på CTN1.net
SkyNet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-18, 17:54 #13
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
Citat:
Jag undrar hur ni löser databas och mail? Kan man göra allt på samma server? Vad kostar det (mjukvaran)?
För mig som kör Linux på en dedikerad server på EV1 så kostar det 0:- förutom den egna administrationen. QMail för mailen och MySQL för databasen.
SkyNet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-18, 18:06 #14
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Originally posted by SkyNet@Oct 18 2004, 17:54
Citat:
Jag undrar hur ni löser databas och mail? Kan man göra allt på samma server? Vad kostar det (mjukvaran)?
För mig som kör Linux på en dedikerad server på EV1 så kostar det 0:- förutom den egna administrationen. QMail för mailen och MySQL för databasen.
Är det bara privata grejer du använder mySQL till? Annars bör du kolla in licensavtalet. €250 kostar mySQL utan InnoDB.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-18, 18:20 #15
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
Citat:
Är det bara privata grejer du använder mySQL till? Annars bör du kolla in licensavtalet. €250 kostar mySQL utan InnoDB.
Jag tror du inte har läst informationstexten på MySQLs hemsida... GPL är en underbar uppfinning...

Citat:
The MySQL database server is available under the MySQL AB "dual licensing" model. Under this model, users may choose to use MySQL products under the free software/open source GNU General Public License (commonly known as the "GPL") or under a commercial license.
Citat:
Free use for those who never copy, modify or distribute. As long as you never distribute (internally or externally) the MySQL Software in any way, you are free to use it for powering your application, irrespective of whether your application is under GPL license or not.
SkyNet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-18, 18:28 #16
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Originally posted by SkyNet@Oct 18 2004, 18:20
Citat:
Är det bara privata grejer du använder mySQL till? Annars bör du kolla in licensavtalet. €250 kostar mySQL utan InnoDB.
Jag tror du inte har läst informationstexten på MySQLs hemsida... GPL är en underbar uppfinning...

Citat:
The MySQL database server is available under the MySQL AB "dual licensing" model. Under this model, users may choose to use MySQL products under the free software/open source GNU General Public License (commonly known as the "GPL") or under a commercial license.
Citat:
Free use for those who never copy, modify or distribute. As long as you never distribute (internally or externally) the MySQL Software in any way, you are free to use it for powering your application, irrespective of whether your application is under GPL license or not.
Direkt efter att jag postade det där kom jag på att mySQL visst finns med bland övriga gratisprogram i olika gratis-OSs pakethanteringssystem. Du hann citera från licensvillkoren snabbare än mig.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-18, 18:37 #17
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av kullervo
Citat:
Ursprungligen postat av SkyNet
Citat:
Är det bara privata grejer du använder mySQL till? Annars bör du kolla in licensavtalet. €250 kostar mySQL utan InnoDB.



Jag tror du inte har läst informationstexten på MySQLs hemsida... GPL är en underbar uppfinning...

Citat:
The MySQL database server is available under the MySQL AB "dual licensing" model. Under this model, users may choose to use MySQL products under the free software/open source GNU General Public License (commonly known as the "GPL") or under a commercial license.

Citat:
Free use for those who never copy, modify or distribute. As long as you never distribute (internally or externally) the MySQL Software in any way, you are free to use it for powering your application, irrespective of whether your application is under GPL license or not.

Direkt efter att jag postade det där kom jag på att mySQL visst finns med bland övriga gratisprogram i olika gratis-OSs pakethanteringssystem. Du hann citera från licensvillkoren snabbare än mig.
Citat:
Direkt efter att jag postade det där kom jag på att mySQL visst finns med bland övriga gratisprogram i olika gratis-OSs pakethanteringssystem. Du hann citera från licensvillkoren snabbare än mig.
Jag har inte riktigt kommit ner i varv efter jobbet. Skall ha kvällssession med att uppgradera ekonomisystemet på jobbet.

Visst har kommersiella databaser kanske större prestanda på en del områden, men generellt så är MySQL mycket trevlig att jobba med, både under Linux och Windows, men då är vi lite utanför tråden.
SkyNet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-19, 11:04 #18
Hjalmars avatar
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
Hjalmars avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Tack för era svar!
Hjalmar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017