FAQ |
Kalender |
2008-12-16, 19:42 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-12-16, 20:02 | #22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack för förtydligandet Tobbe. Ska genast kontakta mitt försäkringsbolag och se vad jag har för skydd så jag inte gör bort mig i framtiden
|
|||
Svara med citat |
2008-12-16, 20:36 | #23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
När vi stämde schibstedt för deras satsning på FinnMer år 2003 så fick vi stöd från vårt försäkringsbolag "Länsförsäkringar" och det var bara standardföretagsförsäkring som vi hade, vi hade inte FinnMera som ett godkänt varumärke, vi fick ju inte ens ha företagsnamnet FinnMera AB i början utan var tvungen att ha FinnMera i Vätterbygden AB.
Så detta med vad man kan få hjälp med i försäkringen beror nog mycket från fall till fall och vad försäkringsbolaget tror på caset kan jag tänka mig. |
|||
Svara med citat |
2008-12-17, 00:36 | #24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har snackat med Länsförsäkringar och även vänt mig till Företagarna.
Tror att Företagarna kan vara ett bättre kort för mig... de kan kolla på fallet och ge mig rådgivning "gratis" när jag är medlem. 1250 kr per timma kostar det att företräda mig i rätten för er som kanske hamnar i samma sits. Detta skall alltså vara ett subventionerat pris med medlemskapet. Billigt och bra!!! Man kanske konkar vid förlust och skickar ut en pressrelease som skyller på finanskrisen och bankerna. Får se hur jag skall gå vidare med detta. |
||
Svara med citat |
2008-12-17, 05:47 | #25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ett exempel i mängden var när något stort konsultbolag tvistade om 10 Mkr och skiljeförfarandet kostade 12 Mkr. Detta är mer regel än undantag. Det är då så att undantaget gäller arvodet till skiljenämndens ledamöter. |
||
Svara med citat |
2008-12-17, 05:54 | #26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Medan en billigare advokat för 1250 SE/tim behöver 2 år och 150 timmar debiterbar tid på sig. Allt detta förutom din egen tid och ansträngning. Företagarna kan aldrig attrahera de bästa advokaterna, de har för övrigt inte advokater utan nyexade jurister som gör mesta jobbet. Livsfarligt att använda vid komplexa tvister. |
||
Svara med citat |
2008-12-17, 09:36 | #27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-12-17, 13:03 | #28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är sant. Man kanske skulle anlita Albihns som skickar ut alla dessa hot till andra människor. De borde rimligtvis ha kött på benen i denna fråga. |
||
Svara med citat |
2008-12-17, 18:07 | #29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |