Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Resurs Bank hotar mig

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-16, 19:42 #21
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by ztream@Dec 15 2008, 15:35
Men har du rättsskydd i företagsförsäkringen hade jag bara sagt "knulla ner er" till dem och kört vidare. Tänk på självrisken dock om det är "värt" det.
Ett litet varningens ord på den där punkten - gäller normalt sett ej immaterialrätt (vilket domäner klassas som) utan tilläggsförsäkring (svindyr sådan) . Kostnaden för de där tre orden kan därmed bli stor B)
Oläst 2008-12-16, 20:02 #22
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Tack för förtydligandet Tobbe. Ska genast kontakta mitt försäkringsbolag och se vad jag har för skydd så jag inte gör bort mig i framtiden
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-16, 20:36 #23
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
När vi stämde schibstedt för deras satsning på FinnMer år 2003 så fick vi stöd från vårt försäkringsbolag "Länsförsäkringar" och det var bara standardföretagsförsäkring som vi hade, vi hade inte FinnMera som ett godkänt varumärke, vi fick ju inte ens ha företagsnamnet FinnMera AB i början utan var tvungen att ha FinnMera i Vätterbygden AB.

Så detta med vad man kan få hjälp med i försäkringen beror nog mycket från fall till fall och vad försäkringsbolaget tror på caset kan jag tänka mig.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-17, 00:36 #24
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Bara ett inlägg till!

Jag har snackat med Länsförsäkringar och även vänt mig till Företagarna.

Tror att Företagarna kan vara ett bättre kort för mig... de kan kolla på fallet och ge mig rådgivning "gratis" när jag är medlem.

1250 kr per timma kostar det att företräda mig i rätten för er som kanske hamnar i samma sits. Detta skall alltså vara ett subventionerat pris med medlemskapet.

Billigt och bra!!!

Man kanske konkar vid förlust och skickar ut en pressrelease som skyller på finanskrisen och bankerna.

Får se hur jag skall gå vidare med detta.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-17, 05:47 #25
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Citat:
Originally posted by ztream@Dec 16 2008, 20:02
Tack för förtydligandet Tobbe. Ska genast kontakta mitt försäkringsbolag och se vad jag har för skydd så jag inte gör bort mig i framtiden
Tänk oxo på att ingen svensk försäkring gäller för skiljenämnd utan det är vanlig domstol som gäller. Det brukar nämligen bli hiskeligt dyrt i skiljenämnden. Kostnaden brukar uppgå till lika mycket som tvisten handlar om och lite till.

Ett exempel i mängden var när något stort konsultbolag tvistade om 10 Mkr och skiljeförfarandet kostade 12 Mkr. Detta är mer regel än undantag.

Det är då så att undantaget gäller arvodet till skiljenämndens ledamöter.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-17, 05:54 #26

Citat:
Originally posted by Wojt@Dec 17 2008, 00:36

Tror att Företagarna kan vara ett bättre kort för mig... de kan kolla på fallet och ge mig rådgivning "gratis" när jag är medlem.

1250 kr per timma kostar det att företräda mig i rätten för er som kanske hamnar i samma sits. Detta skall alltså vara ett subventionerat pris med medlemskapet.

Billigt och bra!!!

Man kanske konkar vid förlust och skickar ut en pressrelease som skyller på finanskrisen och bankerna.

Akta dig för att stirra dig blind på timtaxan, en advokat som tar 3000 SEK per timme kan lösa vissa tvister på 10 timmar, och få till ett förlikningsavtal snabbt, utan att gå till tingsrätten.

Medan en billigare advokat för 1250 SE/tim behöver 2 år och 150 timmar debiterbar tid på sig. Allt detta förutom din egen tid och ansträngning.

Företagarna kan aldrig attrahera de bästa advokaterna, de har för övrigt inte advokater utan nyexade jurister som gör mesta jobbet. Livsfarligt att använda vid komplexa tvister.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-17, 09:36 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Tror att Företagarna kan vara ett bättre kort för mig... de kan kolla på fallet och ge mig rådgivning gratis när jag är medlem.
Billigt och bra
Akta dig för att stirra dig blind på timtaxan, en advokat som tar 3000 SEK per timme kan lösa vissa tvister på 10 timmar, och få till ett förlikningsavtal snabbt, utan att gå till tingsrätten.
Medan en billigare advokat för 1250 SE/tim behöver 2 år och 150 timmar debiterbar tid på sig. Allt detta förutom din egen tid och ansträngning.
Företagarna kan aldrig attrahera de bästa advokaterna, de har för övrigt inte advokater utan nyexade jurister som gör mesta jobbet. Livsfarligt att använda vid komplexa tvister.
Sant men nu kan iofs inte de flesta domänrelaterade tvister räknas som särskilt komplexa fall.
Oläst 2008-12-17, 13:03 #28
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Tror att Företagarna kan vara ett bättre kort för mig... de kan kolla på fallet och ge mig rådgivning gratis när jag är medlem.
Billigt och bra

Det är sant.

Man kanske skulle anlita Albihns som skickar ut alla dessa hot till andra människor. De borde rimligtvis ha kött på benen i denna fråga.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-17, 18:07 #29
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Originally posted by Wojt@Dec 17 2008, 12:03

Det är sant.
Man kanske skulle anlita Albihns som skickar ut alla dessa hot till andra människor. De borde rimligtvis ha kött på benen i denna fråga.
Haha.. Albihns.. Microsoft bussade dem på mig för 7-8 år sedan när IDG i .nz skrev om att jag registrerat microsoft.net.nz domänen för irc hostar.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017