FAQ |
Kalender |
2008-12-30, 14:01 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
igår satt jag och lekte ihop en liten sida som hämtar listan över domännamn som ska deaktiveras och låter dig söka på ord, sortera på längd samt enbart visa vissa datum. Jag hittade någon gammal sån sida men den fungerade inte, samt att jag tyckte det var en rolig övning. Ni hittar den här om ni vill använda den: http://www.bleh.se/deaktiverade_domannamn.php Disclaimer: .SE uppdaterar listan ganska ofta och tar bort de som deaktiverats idag, så om man kikar på dagens datum när de redan blivit deaktiverade är det oftast tomt. |
||
Svara med citat |
2008-12-31, 12:15 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns många sådana här sidor. För att göra sidan bättre borde du lägga till så att det sorteras på datum.
|
||
Svara med citat |
2008-12-31, 15:14 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det faktiskta borttagningsdatumet är inte det som i IIS fil, det som är i filen är bara deaktiveringsdatumet. om man lägger till x antal dagar så får man borttagningsdatumet. jag minns inte hur många dagar det var, men det står på deras hemsida.
|
|||
Svara med citat |
2008-12-31, 15:22 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
"Observera att om domänen blir tillgänglig för registrering sker det när datumet som framgår av filen infallit, dock tidigast 04:00 UTC.(d.v.s. tidigast 06:00 svensk sommartid) " |
||
Svara med citat |
2008-12-31, 16:24 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
humm då kanske jag har fel ? då är det nog som du säger,
|
|||
Svara med citat |
2008-12-31, 17:49 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Exempel på [paraply.se] som droppar nu snart: Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-01-01, 02:18 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Weird, varför kan de inte bara skriva datumet när den verkligen blir tillgänglig för andra?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|