FAQ |
Kalender |
2009-01-05, 19:08 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om jag lägger upp en länk ex
"SEO Sökoptimering" som pekar till www.min-seo-sida.se så blir ju min fras "SEO Sökoptimering" Om det nu är så att mina nyckel ord är SEO och Sökoptimering Kan jag då dela upp så att för ögat ser det ut som en länk men i verkligeheten är det två. SEO (link:www.min-seo-sida.se) Sökoptimering (link:www.min-seo-sida.se) SEO Sökoptimering = en länk på hela frasen SEOSökoptimering = två länkar (tanken är att dom ska peka på samma sida, har satt ditt 1 o 2 för att man ska se skillnad) Med detta sätt så får jag två inlänkar till min sida där varje pekar på mina KW. Hoppas ni förstår hur jag menar PS: Vilken särskrivning man lyckades med på rubriken |
||
Svara med citat |
2009-01-05, 20:45 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Visst får du göra så, men eftersom båda länkarna i så fall kommer från samma sida så vinner du ju inte någon länkkraft.
Om du har en länk på en sida så kan vi säga att den ger 100 poäng i länkkraft. Har du två länkar på samma sida, så ger varje länk 50 poäng i länkkraft. |
|||
Svara med citat |
2009-01-05, 20:51 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-01-06, 17:00 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lägger upp min följd fråga här med, (kör dubblet på wn och SEO-forum)
Om jag ändrar om så att SEO pekar mot min-seo-sida.se och "Sökoptimerning" pekar mot min-seo-sida.se/sokoptimering Är det ändå så att det blir i exemplet ovan att länkarna får dela på länkkraften 50/50 Tanken är ju då att man jobbar med flera landningssidor. |
||
Svara med citat |
2009-01-06, 19:17 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag jobbar precis som du lite med att få in fler sökord från samma sida genom att dela upp de olika orden i en länktext på flera a-taggar.
Även om man förlorar länkkraft pga detta så tycker jag det är ett bra sätt att jobba på fler sökord. På frågan om olika landningssidor så borde det vara samma sak om det var omvänt. Om du får en länk på startsidan hos någon, och en annan på länksidan. Får då båda inlänkarna 100% länkkraft? Jag tror inte det. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|