FAQ |
Kalender |
2009-01-08, 02:03 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag tror jag sett något inlägg om detta förut men jag hittar det inte så jag gör ett försök med nytt inlägg. Ber om ursäkt om jag missat något uppenbart. Jag har Textalk som jag tycker funkar fint. Det har ett sökmotoroptimeringspaket med egen domän och statiska adresser etcetera. Man kan också koppla flera domäner till samma butik och ha olika språk som förval men det innebär också att man har (tror jag) dubbla domäner. idag har jag www.domän.com som grund med svenska www.domän.com/en blir engelska (man trycker på en engelsk flagga, ni förstår nog) www.domän.com/de blir tyska. Nu funderar jag på att skapa helt nya adresser för engelska/tyska sidan typ www.mydomaininengland.co.uk www.meindeutschedomain.de (ber om ursäkt för ev felstavning). Men www.mydomaininengland.co.uk bli exakt likadan som www.domän.com/en (det är ju samma sida). Är det ett problem? Jag har läst någonstans att google inte gillar att två sidor ser exakt likadana ut, stämmer det? Tacksam för svar, jag är en nybörjare. |
||
Svara med citat |
2009-01-08, 15:02 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Styr om (redirect 301) din gamla engelska sida till den nya domänen. Det är det rekommenderade förfaringssättet och det ska du inte tappa något på.
|
||
Svara med citat |
2009-01-08, 15:40 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller helt med!
|
||
Svara med citat |