FAQ |
Kalender |
2004-10-27, 01:25 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Funderar på att byta server och den nya leverantören tar €30 mer för CPanel än för Plesk. CPanel har jag dock använt förrut och jag känner mig hemmastad med det. Vilka erfarenheter har ni andra av Plesk gentemot CPanel? Lär man sig Plesk snabbt och erbjuder det samma funktionalitet som CPanel?
|
||
Svara med citat |
2004-10-27, 10:58 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Plesk tar lite längre tid att lära sig hantera ordentligt, men är fortfarande någorlunda lättanvänt. Det tenderar dessutom att vara smidigare efter en liten avvänjningsprocess för Cpanels ologiska och snyggare layout.
Ska du ha kunder som är förhållandevis nya på hela området skulle jag dock rekommendera Cpanel.
2004-10-27, 20:23 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hejsan
Vi har haft servrar med både plesk samt cPanel. Men det har vi nog märkt att våra kunder föredrar nog cPanel före plesk i 90% av fallen. Vi fixade ihop lite info till våra kunder om hur de använder plesk samt cPanel (flash tutorials), som nog var mycket omtyckt...och det minskade trycket på supporten mycket med. Nu kör vi endast med WHM/cPanel på våra servrar. Så om jag vore dig skulle jag nog gå på cPanel. |
|||
Svara med citat |
2004-10-28, 15:31 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren, valde CPanel.
|
||
Svara med citat |
Svara |