FAQ |
Kalender |
2009-01-15, 09:08 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det bara rör sig om en domän så är seo-värdet ganska litet, oavsett om du gör en 301 eller länkar. Men värdet är så klart större för dig, än för den som bara hade tänkt att parkera domänen.
En 301 eller länk kommer som sagt att ge dig lite länkkraft, men kommer förmodligen inte att göra någon jätte stor inverkan på din ranking. Samtidigt så rör du dig i gråzonen för vad Google accepterar. Men följer du Googles riktlinjer i övrigt så kommer du inte att bli bestraffad för en sådan här liten sak. |
|||
Svara med citat |
2009-01-15, 22:35 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
För att reda ut lite saker.
Att 301:a en ny domän ger inget annat än om det kommer type-ins på den. Det är länkarna som slussas vidare i en 301 och om den inga har blir det inga poäng. Jag har sett många köpa domäner på det här sättet och redirecta till sin site och aldrig sett någon bli bannad för det. Jag kan heller inte se hur det kan vara black hat. Att redirecta efter ett litet tag med t ex meta refresh är direkt livsfarligt, det kan bara skada dig, det är 301 det ska vara. Att sätta en satellit-sida på siten är förmodligen långsiktigt lönsamt men kortsiktigt tjänar du mer på att göra en 301. |
|||
Svara med citat |
2009-01-16, 10:00 | #13 | |||
|
||||
|
Citat:
Om du tänker efter så är det inte så svårt att förstå. Google gillar inte när du försöker "trixa" till dig bättre ranking. Det finns inga lagar skrivna i sten, men svårare än så är det inte. Så självklart är det black hat. Risken att åka dit kanske inte är så stor, men man bör vara medveten om att det kan hända. |
|||
Svara med citat |
2009-01-16, 10:56 | #14 | |||
|
||||
|
Citat:
Skulle det naturligtvis stå. |
|||
Svara med citat |
2009-01-16, 11:14 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I conths fall skulle jag inte säga att det är black hat. "Företaget" xxxgodis köper upp resterna av nedlagda "företaget" godis, xxxgodis är ett starkare varumärke så därför låter de godis redirecta till xxxgodis. Ett annat scenario, Saab köper Volvo. Saab väljer sen att dumpa varumärket Volvo, givetvis bör de redirecta volvo.se till saab.se. Jag skulle säga att det är fullt tillåtna metoder om du har en rimlig motivering till det. När Google straffar sidor handlar det om att man utnyttjat svagheter i deras system för att öka sin ranking. |
||
Svara med citat |
2009-01-16, 13:19 | #16 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag menade precis det jag skrev. Dvs att det är ok om man gör på det här viset en gång, men att det finns risk att man blir straffad om man sätter det i system. |
|||
Svara med citat |
2009-01-16, 14:18 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok Gustav, då missförstod jag väl dig.
|
||
Svara med citat |
Svara |