FAQ |
Kalender |
2009-01-16, 22:56 | #21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Många av webbhotellen i Sverige föregår ju med gott exempel och har slutat med "obegränsad bandbredd" och liknande. Så länge webbplatsen inte drar mer trafik än vad kunden betalar för så ska det ju inte vara något problem.
Vad det gäller CPU-belastning så brukar inte porr siterna vara dom värsta bovarna, det är inte ovanligt att andra webbplatser är tyngre, men har betydligt lägre trafik räknat i MB/GB |
||
Svara med citat |
2009-01-16, 23:54 | #22 | |||
|
||||
Medlem
|
Egentligen skrämmande att det börjar finnas filter ute på "Internet Cafe" eller liknande som stoppar all trafik där det finns en "porrsida". Undra om högskolor och liknande kör detta för då, lär inte jag lägga in någon porrsida på mina servarar där jag har mina viktiga sidor.
Sedan denna diskussion har ju varit uppe ett antal gånger, börjar bli lite tjatigt. Vad är nästa, att ni som tycker alla skall tillåta porr står utanför ICA och demonstrerar mot att de inte tillåter porrtidningar i sin tidningsställ (inte ens mjukporr, utöver slitz). Fan alla som driver ett företag får väl välja själva, inte direkt samma som att jämföra med att vara rasist (väldigt låg kommentar egentligen). Finns ju ett antal webbhotell att välja mellan, bara ta de som tillåter eller helt enkelt välja en marknad som är tillåtet där du vill ha din sida... |
|||
Svara med citat |
2009-01-17, 13:05 | #23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-01-17, 13:40 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.prq.se/ tillåter väl de mesta
|
||
Svara med citat |
2009-01-17, 14:40 | #25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är egentligen problemet?
Att inte alla webbhotell tillåter porr? Nehe, och? Välj ett webbhotell som tillåter porr och gå vidare med era liv, jag förstår inte hur det förstör er vardag om Binero eller Loopia väljer att inte hosta ert material. |
|||
Svara med citat |
2009-01-17, 21:10 | #26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-01-17, 23:53 | #27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-01-18, 02:21 | #28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har inga problem med porr, så länge som kunderna betalar för all trafik, all disk och polisen inte kommer och knackar på dörren så finns det inget problem. Skicka ett PM om du vill ha pris
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|