Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sharepoint som helhetslösning?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-12, 14:07 #11
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by Ristorasto@Feb 12 2009, 12:15
Daniel.st: Nej det är helt korrekt antagande. Jag har kollat upp lite på WSS och det ser ut som det kan sköta det mesta som jag är ute efter, dock inte ekonomiska biten.
Du pratade lite om integration med såkallade web parts, hur fungerar detta?
Gällande tidrapporteringen så går det att sköta i WSS, så det blir nog toppen med en sådan lösning. Vikten ligger vid att det är en webbaserad lösning med integration mot exchange server eller liknande.
GNS kör tydligen en bra drive nu med schysst erbjudande på mailbox, sen kan man ju lägga till deras WSS hosting. Blir nog det spåret vi kör på.
Tack för hjälpen
Webparts är små "moduler" man kopplar på och som man kan infoga på sidorna för att utöka funktionaliteten. Ska du mer eller mindre bygga ett helt system för tidsregistrering, fakturering osv. tror jag dock att det blir billigare att köpa ett annat system för det. Du kan bygga det i SharePoint men jag tror att det blir dyrare och mer komplicerat när det finns färdiga system "på hyllan" för detta att köpa. Det du kan göra är att bygga en webpart så du kan få en del av gränssnittet i SharePoint men spara ner informationen i ekonomisystemet.

Det är inte alla leverantörer av hostad SharePoint som tillåter egna webparts osv. Kolla detta innan du bestämmer dig.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017