FAQ |
Kalender |
2009-02-06, 12:53 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Är i behov av att skaffa mig en exchange lösning och undrar om det är någon som kan rekommendera en bra leverantör? Jag behöver endast hanteringen av mail så extra saker såsom webbutrymme, DNS m.m. behövs inte. Tacksam för svar |
||
Svara med citat |
2009-02-06, 14:05 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kolla midpoint.se, lite dyra kanske (vet inte?) men riktigt bra service.
|
||
Svara med citat |
2009-02-06, 14:50 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu var det något år sedan jag kollade priser senast men behöver man 500 Mb eller mer i utrymme på kontot och bara något enstaka konto så såg ju priserna helt OK ut.
Annars så hade jag som tumregel senast jag tittade att 100 Mb kostade runt 100:- + moms i Sverige och ner till kanske runt 80:- om man valde en utländsk leverantör. Men sedan dess har ju kronan korrigerats en del. Själv har vi FS Data just nu. Tror inte de har tjänsten "lös" men i FS Premium XL som kostar 195:- per månad kan man ha upp till 25 konton á 250 mb. Det är väl då en enklare form av Exchange men man kan lägga till extrafunktioner på de konton där sådant behövs mot en avgift. Använder man många e-postkonton blir därför snittpriset ändå helt OK. |
||
Svara med citat |
2009-02-06, 20:28 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Under mars släpper Microsoft Sverige (tror USA redan kört igång) "BPOS" (Business Productivity Online Suite) där du t.ex. kan köpa enbart exchange hostning direkt från Microsoft (eller möjligen via någon av deras partners).
|
||
Svara med citat |
2009-02-09, 09:55 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Resolutor, www.resolutor.se. Tror dom tar 109:-/månaden.
Osäker på utrymmet, tror det begränsas "per företag", typ. |
||
Svara med citat |
2009-02-09, 12:10 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kör på Midpoints lösning. Valde 2GB-kontot för 149 kr/mån. De kör Exchange 2007 och allt funkar perfekt.
Om du tycker det är dyrt så väg in att de har väldigt bra och trevlig support. Tar inte lång tid efter jag skickat in supportmail till att de ringer upp och hjälper mig lösa problemet direkt på telefon. Jag är jättenöjd än så länge och har kört i typ 2 månader nu. |
||
Svara med citat |
2009-02-09, 18:25 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi använder gns.se. Har fungerat bra och just nu har dom nån drive med 5GB för 99kr INK moms/månad.
|
||
Svara med citat |
2009-02-09, 18:49 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
GNS verkar ha ett riktigt bra erbjudande nu. Tackar för tipset!
|
||
Svara med citat |
2009-02-13, 09:04 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag kör också gns och är nöjd
|
||
Svara med citat |