Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Åsikter om min nätbutik

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-23, 19:27 #21
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
jag tycker E-butik passar utmärkt till vissa kunder jag har men inte till alla... Driver själv en osC-butik och det är bra om man vill hålla nere de fasta kostnaderna men inget jag rekomenderar om pengar finns...

Så mitt råd är att gå ifrån E-butik om du vill ha mer utveckling men inte till osC.

EDIT.
Jag glömde ju skriva om vad jag tyckte om butiken. Jag tycker det grafiska måste lyftas mycket! Tycker inte alls den känns klädig... Lägg några tusen även på det. Även den sämsta lösning kan bli den bästa om det förpackas rätt! Man handlar ju med ögat och inte vilken teknisk lösning som ligger bakom för att koppla ihop saker som underlättar för dig som ägare... Men många funktioner kan ju vara bra för besökaren också
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-24, 11:00 #22
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Du behöver fundera över vilka funktioner du vill ha av en butik och sedan fundera över vad du är villig att lägga ner i pengar för att få dessa. Först när du gjort det kan du börja fundera över lösningen att få dessa. Det kanske är så som det verkar vara för väldigt många, man vill ha allt men inget betala för att få det, och då är det oftast omöjligt, eftersom även gratislösningarna oftast låter bra och alla vet att gratis är gott, men när man väl börjar syna dem i sömmarna så inser man att de funktioner man oftast vill ha kostar pengar och tid att utveckla även i dem. Huvudsaken är alltså att man först har en kravlista så att man vet vad man vill ha sedan kan man börja fundera över hur man ska få det.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 00:07 #23
cermis cermis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 60
cermis cermis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 60
Om någon har intresse av att dela på översättningen så går det bra.
Har även en license över av shoppingcarten över.
Pm vid intresse.
/Cermis
cermis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 18:44 #24
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by makkkan@Feb 20 2009, 23:04
Driver i dagsläget en nätbutik ( www.milkandhoney.se ) som säljer kläder. I ca. 1.5 år har vi haft en lösning från e-butik.se och nu har jag börjat kolla på andra altenativ eftersom vi saknar så många funktioner.

Vi har en budget på ca 20-30 000. Tycker ni vi skall betala någon för att bygga upp en ny sida med OsCommerce? elller tycker ni att vi skall köra på t.ex. Sitedirect?

Ge gärna åsikter om hur ni tycker sidan ser ut idag och ifall ni ens tycker jag skall byta lösning?

/MVH Max
OsCommerce är ingen bra lösning..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 18:46 #25
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Fredrik.an@Feb 23 2009, 20:27
jag tycker E-butik passar utmärkt till vissa kunder jag har men inte till alla... Driver själv en osC-butik och det är bra om man vill hålla nere de fasta kostnaderna men inget jag rekomenderar om pengar finns...

Så mitt råd är att gå ifrån E-butik om du vill ha mer utveckling men inte till osC.

EDIT.
Jag glömde ju skriva om vad jag tyckte om butiken. Jag tycker det grafiska måste lyftas mycket! Tycker inte alls den känns klädig... Lägg några tusen även på det. Även den sämsta lösning kan bli den bästa om det förpackas rätt! Man handlar ju med ögat och inte vilken teknisk lösning som ligger bakom för att koppla ihop saker som underlättar för dig som ägare... Men många funktioner kan ju vara bra för besökaren också
E-butik ( antar att menar ebutik. se, deras lösning är ett skämt ), även paketering är bra har den en del andra brister.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 18:48 #26
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by WebboT@Feb 20 2009, 23:51
Om du har 20-30 lax att spendera skulle jag köpt Interspire Shopping cart.
http://www.interspire.com/
Versionen som kostar $1795 är riktigt grym.

Bl.a. finns ett ett inbyggt order messaging system, där man kan föra en konversation med kunden direkt under kundens order i admin. Hela konversation man haft med kunden finns sen sparad direkt under kundens order. Hur smidigt är inte det?

Returns Management (RMA) är också en riktigt bra funktion.


Här har du en svensk sida som kör interspire:
http://www.gadgetgirl.se/
Hur är den bakom?

Finns den på Svenska?
Är det lätt och importera prisfiler?
Finns DIBS Till den?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 18:51 #27
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Flotec@Feb 21 2009, 09:32
Största felet med din shop idag är att man måste skriva in sitt personnummer vid köp. Tror det är många som stoppar där.
En bra designad Oscommerce site är annars inte så dum. Vill man bara sälja så kan man ju skita i hur php-koden ser ut. Fungerar gör den i alla fall.
Kombinationen fysisk butik och webshop är något vi kör med också. Till stor del fungerar då webshoppen som skyltfönster till den fysiska butiken. Även om man inte får så många avslut i webshoppen genererar den många köp i den fysiska butiken. Hos oss är det fler och fler som ringer in sina bestälningar.
Problemet med OsCommerce är inte desginen, utan den röra som kallas kod bakom. Det tog mig 1/2 h att yxa till en OsC butik, så den vara hjälplig.. Men saknar så mycket annat, så som gör att e handels livet bli lättare, stafflade priser osv osv osv.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 20:45 #28
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Finns ju hur många tillägg som helst. Dessutom en community som kan hjälpa till. Tycker inte man skall dömma ut Oscommerce bara för rörig kod.
Har tittat lite på Magento, men tyckte den var alltför komplicerad för mig. Skulle ta lång tid att lära sig och den tiden har inte jag.
Flotec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-27, 11:29 #29
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Makkkan har du tänkt på hur du ska flytta över alla dina kunder? samt alla redan lagda ordrar m.m e-butik.se är inte så flexibel med det precis...
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-27, 15:42 #30
MattiasWs avatar
MattiasW MattiasW är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 29
MattiasW MattiasW är inte uppkopplad
Nykomling
MattiasWs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 29
Zen-cart.com kanske kan vara ett alternativt till osCommerce och de andra ni nämner? Kör själv Zen-cart men det krävdes en hel del för att få den dit jag ville.
MattiasW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017