FAQ |
Kalender |
2009-03-10, 09:47 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan alla! Kanske fel tråd, då får ni säga till!
Jag bygger en hemsida åt företaget där jag jobbar, vi skulle vilja ha ett script som gör att alla anställda kan ladda upp sina tidrapporter 1 gång per månad (när man vill) till kontoret, dom tar emot och kollar, lägger dit en lönespec och allt detta skall sparas i egna mappar så inga andra kan se det mer än berörda parter... Jag vill således ha: Privat mapp för mig och komtoret, i den skall jag kunna hämta och lämna filer och kontoret också. Finns det något sånt här script, eller något liknande i alla fall! Jag har letat så fingrarna blöder på Hotscript, dock ej utan resultat! Många tack på förhand Magnus Ps. Exel-filer i första hand... Ds |
|||
Svara med citat |
2009-03-10, 12:28 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det råkar inte vara så att ni har någon domänkontrollant ståendes och snurrar på jobbet?
Ett alternativ då hade ju vart att mappa upp en varsin mapp åt alla users vid inloggning (alternativt att de sparar filerna i sin vanliga hemmapp) och via sharing and security ser till att de som sköter lönerna har åtkomst till alla mappar. Om behovet finns att spara dessa excel filer även utanför kontorslokalerna kan de ju ansluta mot jobbet via vpn. Annars får du väl skapa nån form av upload script på er externa webb där de kan autentisera sig på något sätt och ladda upp excel filerna på en server hos er/hos er hosting leverantör. |
|||
Svara med citat |
2009-03-10, 12:36 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tackar för svaret... Varsin mapp på servern är ju ett alterntiv, men jag trodde det kunde finnas enklare lösningar, typ ett forum eller så, men enbart för att skicka filer och kolla filer...
Fasiken vad det är svårt att förklara hur man vill ha det Mange B |
|||
Svara med citat |
2009-03-10, 12:43 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Om ni kör AD på servern och alla har en egen användare så är det ju inte så krångligt? Det är dessutom ett relativt säkert sätt att bygga upp det hela på.
Du kan ju köra ett enkelt .bat script tex under profile fliken på alla users, eller som sagt använda dig av varsin hemmapp. På det sättet kan ju användarna enkelt spara till rätt plats direkt i från Excel genom att spara dokumentet på "H:" eller liknande, eller via drag-n-drop i utforskaren. Detta är ju grundläggade datorkunskaper som inte kräver någon introduktion för att användarna skall klara av etc ...fast det kanske är jag som är insnöad på en lösning |
|||
Svara med citat |
2009-03-10, 13:07 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Ta en titt på http://www.epiware.com/products_epiware.php (främst deras "Epiware Free Desktop" paket)..
Det ser ut att vara det du söker. |
|||
Svara med citat |
2009-03-10, 14:02 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack så länge, jag kollar allt :-)!
Mange B Tar gärna emot fler förslag... |
|||
Svara med citat |
2009-03-10, 14:23 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sharepoint
|
||
Svara med citat |
2009-03-10, 21:49 | #8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
WebDav ?
Enda säkerheten där är väl inloggningen, men om man sköter detta via script tex. så borde det inte vara så svårt. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|