FAQ |
Kalender |
2009-03-10, 17:01 | #21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Roligt att du delar med dig, kul läsning.
|
||
Svara med citat |
2009-03-10, 17:06 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Roligt att det löste sig för er båda
|
||
Svara med citat |
2009-03-10, 17:19 | #23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Att som mindre/medelstort företag bråka om 14dgr/29kr ser rätt löjligt ut, i alla fall i mina ögon. Stora företag är däremot en annan fråga, som redan påpekats i tråden har de ofta segdragna rutiner för betalning av fakturor och dylikt. Jag jobbade själv ett tag på ekonomiavdelningen på en koncern med miljardomsättning, och där var det helt omöjligt att få en faktura konterad, attesterad och godkänd snabbare än 30 dagar... |
|||
Svara med citat |
2009-03-10, 23:30 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med Gustav-börjar man gå med på "specialare" slutar det oftast med att det bara rullar vidare.
Vi har rutiner på att oavsett orsak till kundretur lägger kunden ut porto och har vi gjort fel regleras det i efterhand. En tjej bad extra extra snällt om en snabbare lösning pga regnväder och barnen behövde nya regnställ-vi skickade ny vara med returpåse. Veckan därpå kom en annan kund med ett mail om ångrat köp och ville ha en returpåse varpå vi drog rutinerna för detta dvs att hon lägger ut för portot. -Menar ni att det är era rutiner? Hur kommer det sig då att min kompis fick annan behandling i förra veckan. Puh På så sätt blir det många kostsamma specialare och alla rutiner faller-vilket oavsett servicevilja inte är rimligt. Visst vill vi alla ha glada, nöjda kunder men vi ska ju faktiskt leva av verksamheten också. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|