FAQ |
Kalender |
2009-03-13, 17:51 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
En fråga jag hoppas någon snabbt kan svara på. Famlar just nu i mörker...
När man använder adressen: http://www.canudo.se/test/ visas sidan korrekt, men inte om man använder: http://canudo.se/test/ Då får man en 404. Problemet uppstår inte om man går direkt mot http://canudo.se, då visas sidan där korrekt. Någon som vet vad som kan orsaka detta på servern? |
||
Svara med citat |
2009-03-13, 17:56 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Konstigt.
Men om du kan ändra din .htaccess så kan du ju göra så att har man inte skrivit www så skickas man till samma adress fast med www, detta är ju även bättre SEO-mässigt tror jag, alltså att man satsar på en adress. |
||
Svara med citat |
2009-03-13, 17:58 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för ditt svar! Skulle kanske förtydliga att problemet uppstår då vi försöker installera Wordpress MU.
Testsidan var bara för att på enklaste sätt framkalla felet. |
||
Svara med citat |
2009-03-13, 18:12 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör vanliga Wordpress men där dår det att skriva in "WordPressadress (URL)" och "Bloggadress (URL)" som man vill att den ska visas. Kommer ihåg att jag ändrade där när Wordpress automatiskt dirigerade mig till URL utan www, när jag egentligen ville att www-URL:en skulle visas i adressfältet.
Funkar inte det skulle jag rekommendera .htaccess. Alternativt kan man göra en permanent redirect på varje enskild sida. |
|||
Svara med citat |
2009-03-13, 21:47 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
www.canudo.se och canudo.se pekar på helt olika ipadresser; det är alltså olika servrar som svarar, ser det ut som.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-03-14, 00:04 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förmodligen så är det fel inställningar vad gäller domänen och har inget med Wordpress att göra.
2009-03-15, 00:22 | #7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Du har följande DNS-inställningar på din domän:
DIG A canudo.se resolvar till 194.30.169.10 DIG A www.canudo.se resolvar till 193.17.218.107 Canudo.se: aladdin.kontrollpanelen.se WWW.Canudo.se: webb107.kontrollpanelen.se Canudo.se använder en helt annan webbserver än www.canudo.se. Du behöver flytta Wordpress-sidan till samma webb-server eller alternativt skapa en regel under canudo.se som talar om att alla som besöker en underkatalog av typen "test" ska dirigeras om till www.canudo.se/test/. Om du har underkataloger på respektive webbserver är det lättare att skapa en omdirigering av alla underkataloger som inte är av typen "test". Kontakta gärna ditt webbhotell så kan de säkert hjälpa dig med en lösning. |
||
Svara med citat |
2009-03-15, 10:13 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ahh... Tackar för hjälpen! Snöade in på att det skulle vara några andra saker som spökade. Då verkar flytten av domänet inte gått helt rätt till. Ska kolla upp det!
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|