FAQ |
Kalender |
2004-11-09, 19:32 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På en sida ökade besökarantalet med 100 besök helt plötsligt, jag kollade ip-nummerna som besökt sidan och det är en lång nummerföljd. Jag kollade up ett nummer och det visade sig tillhöra: Inktomi Corporation, jag gör en googlesökning och hittar www.inktomi.com längst upp till vänster står det "a Yahoo company". Någon som vet vad Yahoo håller på med idag, jag har inte hört något om detta innan så det är kanske något helt nytt?
|
||
Svara med citat |
2004-11-09, 20:29 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inkotomi är företaget som mig veterligen står för Yahoos sökmotorindex, samt även msns(?)
|
||
Svara med citat |
2004-11-09, 20:38 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inkotomi var tidigare ett helt fristående företag som bl.a. levererade resultat till MSN, men nu har Yahoo köpt dom.... det är ett steg i deras uppköps kampanj, där dom bl.a. köpt Altavista och Alltheweb (fast.no)
Men vad dom gör idag det vet jag inte.... |
|||
Svara med citat |
2004-11-09, 22:13 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag hoppas Yahoo kan få Inktomi att funka bra igen så sökandet sprids ut lite, idag är det väl bara MSN som använder delar av Inktomi i väntan på sin "egen" sökmotor, men jag är inte helt säker på det. Thomas
Svara |
|
|