FAQ |
Kalender |
2009-04-09, 01:44 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har två knappar som borde ligga bredvid varandra men jag lyckas inte få till det. Då jag utvecklade ett riktigt, riktigt gammalt projekt så är CSS:n lite huller om buller men med Firebug borde ni kunna hitta vad ni vill se. Det är väl bättre än att jag postar något här iallafall. Gå in på http://9bn.ekdahlproduction.com/gues...ct=reply&id=95 så ser ni direkt felet. De två knapparna "tillbaka" och "skicka inlägg" alignar inte riktigt. Hur kan man göra? Tack så mkt. |
||
Svara med citat |
2009-04-09, 03:44 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan ju börja med att läsa på hur positionering av element beter sig, knapparna uppför sig som dom ska enligt din kod.
Vill du ha en snabb fix så är det bara float'a elementen så det inte följer "normala" flowet. (svengelska is the shit) |
||
Svara med citat |
2009-04-09, 09:44 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
på "tablediv a" har du display: block.
Skall du ha knapparna bredvid varandra så se till att positioneringarna är borta, och så kan du sätta bredd och text-align:right i stycket som innehåller knapparna. |
||
Svara med citat |
2009-04-09, 13:36 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Grejen är att om jag ska ha text-align: right; måste jag göra en div som omsluter formuläret. Just nu finns ingen sådan div. Jag har testat ställa om med inline, det fungerar inte heller. Jag försöker annullera det det line break som verkar vara standard för knappar, men hur?
|
||
Svara med citat |
2009-04-09, 14:09 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför måste du det?
du sätter text-align på stycket (p) som omsluter knapparna, och tar bort style-regler för de knapparna inuti stycket. |
||
Svara med citat |
2009-04-10, 11:25 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu kan jag inte se koden eftersom jag får syntax error, unexpected $end på sidan men ett alternativ kan vara att sätta display: inline-block; på de aktuella elementen.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|