FAQ |
Kalender |
2009-04-17, 18:35 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Eftersom jag har problem att alltid vara på plats när schenker kommer för att hämta paket så hade jag tänkt effektivisera detta lite.
Min tanke är att det ska stå en typ "tidningslåda" (runt 80cm*60cm*60cm) utanför kontoret där jag kan droppa alla paket som ska skickas. Schenker hämtar sedan alla paket därifrån. Min fråga är var man kan hitta boxar till detta. Är det någon som vet? Har sökt runt på förvaringsboxar och liknande sökord men hittar bara boxar för runt 10 000:-. Är det kanske någon som använder liknande metod som kan ge lite tips? Tack på förhand! //Tim |
|||
Svara med citat |
2009-04-17, 19:11 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad har du för krav på boxen? Ska den ha lås? I så fall nyckel eller kombinationslås? Måste den klara regn? Måste den vara köld- och värmeisolerad? Har du råd att förlora innehållet, eller måste den vara inbrottssäker?
Vad gör att du inte bara kan ställa ut allt i sopsäckar, alternativt använda en vanlig soptunna för ändamålet? Det kanske skulle funka med en sån här? Edit: Kärlen som jag länkar till kostar ca 2000 kr att köpa, eller ca 80 kr/mån att hyra. |
|||
Svara med citat |
2009-04-18, 12:35 | #3 | ||
|
|||
|
Gustav: Vad händer om någon tror att detta är sopor?
|
||
Svara med citat |
2009-04-18, 13:25 | #4 | |||
|
||||
|
Finns såna med lås.
|
|||
Svara med citat |
2009-04-18, 23:50 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Just det! Några krav hade kanske varit bra att skriva med.
Vad gäller stöldsäkerhet så är det inte så högprioriterat. Gör inte så mycket om något försvinner. Att man på något sätt ska kunna sätta dit ett lås med kombination hade varit bra, bara för att ha något så inte vem som helst kan komma och rota. Den måste klara regn men isolering behövs inte. De du länkar till kan vara ett alternativ, om man kan fixa med lås. Var har du sett det Davve? |
|||
Svara med citat |
2009-04-19, 00:36 | #6 | |||
|
||||
|
Jag har sånt utanför kontoret. Vi fick det från Renova när vi tecknade avtal med dem för sophämtning. Då vi inte ville att andra ska slänga skräp där så låste vi på kvällarna i början. Kolla med dem, säljer dem det inte kanske du får tips på leverantör.
|
|||
Svara med citat |
2009-04-24, 23:27 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske kan montera fast den större varianten av denna:
http://www.jula.se/e-Sales/esa/defau...ID%40EQ=663008 |
||
Svara med citat |