Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Diskussion om annonsnätverk

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-15, 22:00 #21
Pasi Pasi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 41
Pasi Pasi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 41
Citat:
Originally posted by StefanBergfeldt@Jan 7 2008, 15:47
CPT är Cost Per Thousand eller hur? En rimlig ersättning per tusen visningar ligger väl från 50kr och uppåt
Vem som helst som kan sälja annonser åt oss för 50sek cpm är välkomna att ta 50% i provision .. =P
Pasi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 10:48 #22
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Pasi
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
CPT är Cost Per Thousand eller hur? En rimlig ersättning per tusen visningar ligger väl från 50kr och uppåt
Vem som helst som kan sälja annonser åt oss för 50sek cpm är välkomna att ta 50% i provision .. =P
Instämmer, och när ni lyckats fylla hela vårt utrymme under ca 4 månader så kan jag ta ledigt i en 18 månader.
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 11:40 #23
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 15
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 15
CPT/CPM-nivån beror dels på en sidas storlek, målgrupp och varumärke och dels på antalet unika besökare i förhållande till antalet sidvisningar. Vi strävar givetvis alltid efter ett så högt CPT/CPM som möjligt åt våra publicister.
DavidOscarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 12:08 #24
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det skiljer ju oerhört i kvalitet mellan de olika annonsnätverken. Framförallt Double utmärker sig med att annonsörerna avslutar stup i kvarten. På Tradedoubler händer det rätt sällan, vad jag märkt.

Om ersättning sker per visning, klick, lead, avsluta eller vad det nu må vara är egentligen inte speciellt intressant. Det intressanta är att få bästa möjliga resultat - vilket inte alls behöver vara 10 öre per klick.

Banners i fler format. Affiliator är duktiga på att få annonsörerna att skicka in banners i vettiga format; hos Double verkar det duga med en enda banner i formatet 3244 x 25 pixlar.

Som annonsör tycker jag att annonsnätverken är alldeles för slappa och släpper in vilka skitsidor som helst. En sida om någons husdjur med tio besökare som surfat visle i månaden är inte speciellt intressant att annonsera på. Att sidorna är färdigbyggda och inte utgörs av enbart reklam vore ju också ett fint kriterium.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 14:57 #25
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 15
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 15
1. Hos oss bestämmer alltid annonsören hur många visningar, klick, osv köpet gäller innan kampanjen startar. På så sätt hoppar ingen annonsör av plötsligt, utan kampanjen levereras färdigt och sedan kan annonsören besluta sig för att förlänga den eller inte.

2. 10 öre per klick låter väldigt lågt. Man kan fråga sig hur många procent det är av klickets egentliga värde? Givetvis optimerar vi intäkter i varje situation och för varje publicist för att såväl publicist som annonsör ska bli nöjda.

3. Vi satsar på att ha så många olika bannerstorlekar som möjligt. Anser någon av er att det är någon storlek som saknas här?
http://www.adoperator.se/banners.jsp"

4. Håller med om att det finns webbplatser av varierande kvalitet i olika nätverk, men en nischad webbplats med få besökare (i kombination med många andra webbplatser inom samma nisch) är ofta mer värd för en annonsör som vill nå den nischen än vad en stor generell webbplats är (där 95% av besökarna kanske är fel målgrupp).
DavidOscarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 15:04 #26
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Behåller idén för mig själv förresten

radera gärna inlägget
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-16, 15:54 #27
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Det som saknas på er sida om banners är ju möjligheten att upplåta bannerplats på sin sida. Hur fungerar det där?

Sen hävdar jag fortfarande att betalt per klick ska vara ganska högt, eftersom jag då försöker framhäva annonsen på bästa möjliga sätt. När jag har lyckats få besökaren att klicka på annonsen och komma till annonsörens hemsida tycker jag att det är upp till annonsören att se till att det blir ett avslut.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 15:37 #28
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 15
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 15
Än så länge sköter vi banners manuellt - vi erbjuder och får förfrågningar. Det finns i dagsläget ingen möjlighet att upplåta bannerplats själv via webbplatsen, men det kommer.

Jag håller med om det sista också. CPC handlar ofta bara om några ören, från de flesta annonsleverantörerna - vi håller det alltid betydligt högre.
DavidOscarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 14:26 #29
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 252
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 252
Stefan, har du bra CPC på Adoperators annonser?
Vikarien är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017