FAQ |
Kalender |
2009-06-16, 11:30 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej Killar,
Tydligen tar skatteverket lite tid på sig när man reggar ett nytt företag, så nu efter nästan en månad har jag inte fått mitt F-skatt bevis än. Reggade online på foretagsregistrering.se Har nu en kund som har tjatat som fan efter att jag skulle skicka en faktura. Vad ska jag göra? Jag kan knappast säga till kunden att jag väntar på mitt F-skatt! Kan jag skicka en faktura innan beviset har kommit? |
|||
Svara med citat |
2009-06-16, 11:35 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja det är klart du kan skicka fakturan.
Dock ska både du och kunden veta att utan F-skatt så räknas du som anställd, och kunden får betala arbetsgivaravgifter och liknande för dig. |
|||
Svara med citat |
2009-06-16, 11:50 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du inte momsregistrerad har din kund juridiskt inte rätt till att dra av momsen i deklarationen.
|
||
Svara med citat |
2009-06-16, 11:53 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
När ansökan har gått igenom kommer jag att vara momsreggad. Problemet är att jag vill skicka ut fakturan idag. Räknas man som F-skatt reggad från ankomstdatum eller från beslutsdatum? |
|||
Svara med citat |
2009-06-16, 21:30 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Beslutsdatum låter mest logiskt, eftersom om din ansökan inte går igenom så har du inget bevis?
|
||
Svara med citat |
2009-06-16, 21:36 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men det brukar bara ta några dagar. Har du kollat med Skatteverket att din ansökan har kommit in?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|