FAQ |
Kalender |
2009-01-20, 18:40 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon på forumet som har någon som helst erfarenhet av väderstationer? Har kollat runt på nätet men de flesta verkar måsta kopplas in till en dator som ska laddas full utav skitprogram, och för att få det ut på nätet måste det vara i Flash-format med en massa konstiga diagramfunktioner som blinkar o hoppar osv.
Vägverket, kommuner etc har ju ofta med HTML-text utskrivet väderdata på sina sidor, så jag undrade om det finns någon väderstation man kan koppla till nätverket (utan att behöva en hel dator igång) som bjuder på XML-output eller något liknande. Har försökt söka på Google men hittar inte något som verkar intressant. Ska inte köpa en väderstation för varken 4000€ eller något billigt från krimskramsförsäljarna, är bara nyfiken. Finns möjligheter med dem också till webdesign B) |
||
Svara med citat |
2009-01-20, 18:52 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skicka ett mail till Martin von Pfaler på http://www.varmfront.se/ . Om det går att ordna så vet säkert Martin detta.
|
||
Svara med citat |
2009-02-05, 20:37 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
http://www.safecast.se har nog störst sortiment i Sverige på väderstationer.
I forumet på temperatur.nu diskuteras det dagligen olika väderstationslösningar. |
|||
Svara med citat |
2009-02-05, 21:08 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller just nu på att installerar en Davis Vantage Pro, datorn rullar och läser från väderstation. Uppladdning genom FTP till servern rullar också. Ska nu fixa koden som presenterar vädret på en sida. Återkommer med en länk så får ni veta hur vädret är hos oss.
|
||
Svara med citat |
2009-06-16, 18:46 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Är väldigt intresserad över hur det gick med koden som skall presentera vädret, för jag har också en väderstation som jag vill ladda upp data ifrån. Men jag vet inte hur... |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 19:45 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
På http://www.karsta.nu/ ser du vårt väder just nu. Har du en Davis så ska du ha en programvara på en dator. Programmet läser information från Davis och skapa en fil utifrån en mall och sen skickar den upp filen med hjälp av FTP till vår server. Berätta mer om vart du står just nu så kan jag kanske hjälpa dig.
|
||
Svara med citat |
2009-06-16, 20:05 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du lagt ut drygt 12 000 kr för att kunna presentera ditt väder på hemsidan?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 20:19 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-16, 23:00 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vi skall ha den på malungsflygklubb.se och problemet är att jag inte vet hur detta skall gå till på webben, om man kanske måste använda databas programmering eller så..?? Precis så som du lagt upp väder info skulle jag vilja ha. Snyggt ! // stuffe |
||
Svara med citat |
2009-06-18, 19:01 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det verkar som den skapar en .dat-fil. FTP-programmet jag har heter FlashFXP. Om detta innebär MySQL-programmering så kan jag behöva några tips och trix med det också. :blink: |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|