FAQ |
Kalender |
2009-06-20, 13:11 | #31 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Privat tycker jag att Skandiabanken är klart bäst. Riktigt bra internetbank och man loggar in med certifikat och SMS-koder istället för dosor. Dock är ränta/avgifter inte alls så bra som Skandiabanken försöker ge sken av, så det kan vara värt att läsa det finstilta innan man flyttar över hela kapitalet dit.
Använder också SEB och Swedbank privat och dessa är ganska lika, bedömer dock SEB som bäst av dessa två. Båda använder dosor (som till utseendet är helt identiska bortsett från färgen på "funktionsknappen"). På SEB kan man namnge konton, tror inte man kan det på Swedbank. På företagssidan kan jag rekommendera SEB. Man måste visserligen använda dosor, men de har det man (vi) behöver utan att för den delen ha alltför många avgifter. Internetbanken funkar ganska smidigt och att SEB, likt Swedbank, är så stora medför att det finns många kontor att vända sig till. Bedömer emellertid SEB:s öppettider som sämre än Swedbanks. |
|||
Svara med citat |
2009-06-20, 13:54 | #32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
På Nordea var de väldigt noga med att poängtera att jag inte var någon viktig kund och ville bli av med mig så fort som möjligt. De kommer att slippa mig som kund framöver...
SEB har också gjort bort sig. Men det finns ju tyvärr ingen bank som känns klockren... Handelsbanken har alltid haft ett bra bemötande även om kompetensen ibland är skrämmande låg´...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-20, 14:38 | #33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag förstår inte agget här gentemot inloggningsdosor?..
|
||
Svara med citat |
2009-06-20, 14:46 | #34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-06-20, 15:20 | #35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker dosan med PlusGirot fungerar bra. Dosa för att logga in och dosa för att signera betalningsorder (som kan bestå av många olika betalningar som man har lagt in utan dosa). Mottagarlistor kan man hantera utan dosa.
|
||
Svara med citat |
2009-06-20, 18:19 | #36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
lunarmys:
Jag använder Plusgirots dagligen och Swedbank och SEB någon gång i veckan och tycker inte det är speciellt betungande, med tanke på den säkerhet jag vet jag får. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|