FAQ |
Kalender |
2009-06-22, 11:28 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-24, 15:22 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite bajjtat från http://www.stockholmjazz.com/ ser jag nu.
|
||
Svara med citat |
2009-06-24, 15:54 | #13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det som inte tagits upp som jag skickar in som förslag är att göra menyn tydligare, nu måste man leta en del och det främjar inte tanken "don't make me think". (folk är lata, dumma i huvet och orkar inte bry sig om egenpåhittade design-idéer om de inte tvingas)... |
|||
Svara med citat |
2009-06-25, 00:49 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ser inga likheter? Vad menas???
EDIT: Jaha, det är faviconen ni menade. Den är en standardikon från FamFamFams Silk-set, och det är ett rent sammanträffande att vi använder samma. Fast SJF har blekt sin lite. |
||
Svara med citat |
2009-06-25, 13:25 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-25, 14:56 | #16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det finns en del som är likt även i upplägget, men i ärlighetens namn så finns det ju ganska få beprövade varianter att köra.
Justerar du loggan borde du få tyst på denna del av diskussionen |
|||
Svara med citat |
2009-06-25, 20:05 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Loggan är designad av en finländsk konstnär, Marjatta Nuoreva redan 2005. Den är dessutom i färg och kommer knappast få va helvit när sidan återlanseras nångång i höst.
Här är Baltic Jazz affisch från 2005 Och här är en banner från stockholmjazz.com från 2005 Dessutom har designen som Baltic Jazz har hängt med sen -07, och vad jag minns så såg inte stockholmjazz.com alls ut som den gör då. Så sluta tjata om att "bajjta" någonting. |
||
Svara med citat |
2009-07-01, 12:40 | #18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
WeaZear, dark och wiB; läste ni ens första inlägget? Målgruppen är ofta äldre jazzintresserade människor. Inte 14 - 20 åriga hippa ungdomar där supa och samlag är högsta prioritet.
Designen känns rätt. Färgsättningen är bra, jag gillar det bruna och ljusblå. Som sagt; ta bort sidoscrollen, byt ev ut färgen på ramen runt flaggorna. Sen kan du arbeta lite mer med detaljer på undersidorna. Under program ser t.ex. siffrorna konstiga ut (vissa beskärs på mitten). Jobba med css för att formatera texten, jag tycker t.ex. att bullets ser lite "billigt ut". Sist men inte minst, lite fler foton. Ta gärna med något foto från festivalen på första sidan och lite bilder på artisterna under artister. Lycka till! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|