Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på Facebookapplikation

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-13, 13:31 #1
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Hej
Jag har gjort en Facebookapplikation där användare kan lägga upp frågor som går att svara på med ja/nej. Sedan kan man posta frågorna till sin feed och till sin profil.

Det jag är ute efter här är feedback ang. utförandet samt själv idén, och om det är något som skulle kunna förbättras så vore det underbart att veta också. Är er första reaktion att "vem fan ska använda det här?" så är t. o. m. värdefull information till framtiden.

URL: http://apps.facebook.com/globalopinion

mvh
Calle
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-13, 15:31 #2
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Gillar skarpt ideen! Har några kommentarer;

1) Momentet där du svarar på frågor ser ganska fult ut. Du behöver nog fila lite på gränssnittet, typsnitt osv.

2) AJAX FTW! Lite drygt att sidan laddas om varje gång jag besvarat en fråga, är det möjligt att ladda in nya frågor med ajax? Känns dumt att ladda om hela facebook designen för att ge användaren ett par rader text.

3) Localization! Tillåt bara engelska frågor eller ge användaren möjlighet att välja vilka språk de vill få frågor på! (såg att en fråga var på svenska, det är därför jag nämner det)

4) Statistik! !!! Appen känns ganska oanvändbar då inget görs med datan. Varför inte visa :: Såhär svarade du :: Så här såg fördelningen ut hos dina vänner :: Såhär såg fördelningen ut i x kontinent :: Såhär såg fördelningen ut i x åldersgrupp :: Såhär såg fördelningen ut i världen,

Tidigare svar Gillar du korv: Ja 49% Nej 51%
Vänner Ja 14% Nej 86%
Sverige Ja 31% Nej 69%

pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-13, 20:22 #3
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Tack för bra respons. Det stämmer det du säger, jag ska fundera på att lägga till det. Kanske eventuellt när jag ser om det finns något intresse för applikationen.
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017