FAQ |
Kalender |
2009-07-16, 14:12 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag blir fortfarande förvånad över hur ie6 får för sig att rendera något ibland och då har jag ändå utvecklat för den ända sedan dess barndom. Nu när den är pensionär sitter vi alla och väntar på att den ska kola, ju förr desto bättre och ju fler stora siter som kan hjälpa till med det desto bättre. Nu tror jag som någon sa att en väldigt stor del av de ie6-användare som är kvar sitter på företag och inte har något val själva så effekten är väl något försvagad tyvärr. Det finns en del företag som har system som är ie6-beroende och en hel del med bara väldigt sega eller resurssvaga IT-avdelningar. Sist jag var på ett handelsbankskontor satt de med ie6 t.ex. |
||
Svara med citat |
2009-07-16, 14:55 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Därmed inte sagt att sexan inte ska bort, som sagt. Ang hur stor andel av ie6-användarna som är låsta via sitt företag: först gissar nån att det är "stor" andel. Sedan gissar du att det är en "väldigt stor" del. Jag gissar att den största andelen är privatpersoner... |
||
Svara med citat |
2009-07-16, 18:19 | #23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
IE6 - användarna sitter väl med fulkopierade windows som de inte får uppgradera pga att de inte klarar genunine advantage-spärren?
Sen finns det ju macare som sitter med IE5.5 också... men där tvärvägrar jag att anpassa. |
||
Svara med citat |
2009-07-16, 19:25 | #24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sen är väl frågan om YouTube verkligen bör anpassa upplevelsen efter folk som fulsurfar på arbetstid?
|
|||
Svara med citat |
2009-07-16, 20:17 | #25 | |||
|
||||
|
Citat:
Har starkt för mig att Arbetsförmedlingen kör IE6. Handelsbanken skrev någon i tråden. Orsaken att Helsingborg Stad inte byter är, vad jag förstått 3: 1. IE6 specifika system (ActiveX) som inte fungerar i senare IE-versioner. 2. Användarna - att byta IE6 till IE8 skulle kräva att man utbildar användarna. Tänk på att en arbetsgivare av den här storleken har allt från IT-freaket Jonas till tant Berit som ringer helpdesken några gånger i veckan. 3. Lathet i kombination med komplexiteten att uppdatera i en remote-desktop miljö av denna storleken. |
|||
Svara med citat |
2009-07-17, 08:24 | #26 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-07-17, 09:16 | #27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vad gäller IE på Mac så är det väldigt få... Av mina 300 000 senaste besök är det bara fem som har den kombinationen, och 9 som har kombinationen IE/Not set. Däremot är det ju helt hopplöst att försöka få en webbsida att fungera ordentligt i den versionen. Jag höll på att krångla som värst med en webbshop för ca 3-4 år sedan, och lyckades inte så bra i IE5 på Mac. Då ringde ett företag och erbjöd mig en färdig lösning, den skulle fungera i alla webbläsare. "Jaså, i IE på Mac också?" frågade jag. "Öhh, nää.. men.." fick jag som svar... |
|||
Svara med citat |
2009-07-17, 09:24 | #28 | ||
|
|||
|
Citat:
IE 5.1 (68K & PPC) och 5.2 (PPC), är baserade på IE 5.0, iom 5.5 så kom lite nyare saker så som WYSIWYG editor mm. Att utveckla för IE for Mac är som att utveckla för IE 5.0, rätt värdelöst idag. |
||
Svara med citat |
2009-07-17, 09:39 | #29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Utvecklingskostnaden i att hela tiden anpassa sin sida efter webbläsare som knappt används måste ju överskrida eventuella intäkter, gång på gång..
|
|||
Svara med citat |
2009-07-18, 04:54 | #30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bl.a. IDG och Loopia visar en varning högst upp på sina sidor om man kör med IE6. Det kanske är något som några här på WN kan ta efter?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|