FAQ |
Kalender |
2009-06-15, 23:59 | #11 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Liksom de flesta redan sagt finns det inget enda programmeringsspråk som allmänt är bättre. Arkitekturen för sajten/applikationen liksom hur språket klarar de stora utmaningarna i just din applikation spelar större roll. Fast i de allra flesta fall kan du bygga sajten (eller 99% av den) bra och pålitlig i de allra flesta webb-anpassade språk. Microsofts stöd för PHP och annan open source programvara är för övrigt lite kluven skulle jag vilja påstå. I min erfarenhet vill de synas mycket som open source förespråkare i länder som t ex Brasilien där chansen att ersätta dessa med sina egna produkter är liten - medans de vill begränsa det i länder såsom Sverige där motsatsförhållandet råder.
2009-07-05, 21:04 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Kikar man på den webbhotell som finns så verkar det ju inte vara så vanligt med stöd för RoR också. Borde tyda på att efterfrågan är liten hos dem.
|
||
Svara med citat |
2009-07-05, 21:21 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ruby on rails, har jag aldrig trott på, däremot är Python något som rockar på grymt och som bla google använder.
|
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 22:28 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sedan säger inlägget ingenting om du inte utvecklar varför du inte tror på RoR men på Django. Fyll gärna på med konkreta exempel på saker som är bra resp. mindre bra i de olika ramverken eller språken för att inlägget ska bli meningsfullt. 2. Varför, använder du, kommatecken, på ställen där de, inte hör hemma? Det blir bara svårare, att läsa, då. Det här inlägget är skrivet i vänlig ton. Hoppas att det uppfattas så också. |
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 22:52 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-07-06, 12:24 | #16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-07-06, 13:36 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Från en som inte kan så mycket RoR: Om du kör PHP så kommer du vara "safe". Du får tillgång till ett massivt och buggfritt api, konternuerliga säkerhetsuppdateringar och en mycket duktig och stor utvecklarcommunity. PHP är helt klart det trygga kortet.
|
|||
Svara med citat |
2009-07-09, 21:20 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-07-17, 11:50 | #19 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller med coredev; det finns många fler PHP-programmerare, PHP-böcker, PHP-forum, PHP-tutorials mm. Det är helt enkelt lättare att få hjälp med PHP, antingen det betyder information eller konsulter.
Jag har också funderat över vilket språk jag borde använda för mina webbtjänster framöver, men jag väljer att fortsätta med PHP. Det är tillräckligt bra och jag kan det väldigt bra. Om du är orolig för att PHP är gammalt och omodernt, så säger jag sannerligen: Frukta ej! PHP utvecklas hela tiden, och glöm inte att det varje år skrivs 5 miljarder rader COBOL hos banker, militärer och andra. (Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/COBOL.) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|