FAQ |
Kalender |
2009-08-16, 19:58 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har problem med ett javascript som W3C inte vill acceptera. Här är vad W3C säger:
Citat:
Citat:
Kod:
<script type='text/javascript'><!--//<![CDATA[ var ox_u = 'http://www.ayianapa.nu/openx/www/delivery/al.php?campaignid=8&target=_blank&cb=INSERT_RANDOM_NUMBER_HERE&layerstyle=simple&align=center&valign=middle&padding=0&closetime=13&padding=0&shifth=-132&shiftv=100&closebutton=t&backcolor=FF7000&bordercolor=000000'; if (document.context) ox_u += '&context=' + escape(document.context); document.write("<scr"+"ipt type='text/javascript' src='" + ox_u + "'></scr"+"ipt>"); //]]>--></script> |
||
Svara med citat |
2009-08-16, 20:12 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Servera sidan med en XHTML doctype så fungerar det ..
.. men då kommer du åka på att ändra massa annan kod för att den ska validera xhtml ... eller så lägger du javascriptet i en extern fil i en funktion och kallar sedan på den funktionen istället. T.ex. så lägger du den i en fil som heter "kodsnutt.js", inkluderar den i HEAD med Kod:
<script type="text/javascript" src="kodsnutt.js"></script> Kod:
function oompaloompa() { var ox_u = 'http://www.ayianapa.nu/openx/www/delivery/al.php?campaignid=8&target=_blank&cb=INSERT_RANDOM_NUMBER_HERE&layerstyle=simple&align=center&valign=middle&padding=0&closetime=13&padding=0&shifth=-132&shiftv=100&closebutton=t&backcolor=FF7000&bordercolor=000000'; if (document.context) ox_u += '&context=' + escape(document.context); document.write("<scr"+"ipt type='text/javascript' src='" + ox_u + "'></scr"+"ipt>"); } Kod:
<script type="text/javascript"> oompaloompa(); </script> |
||
Svara med citat |
2009-08-16, 20:16 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Pröva:
Kod:
document.write('<script type="text/javascript" src="'+ox_u+'"></script>'); |
||
Svara med citat |
2009-08-16, 21:10 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-08-16, 21:44 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kod:
function oompaloompa() { ... din orginalkod } |
||
Svara med citat |
2009-08-16, 23:29 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Oki
Jag blev av med errors i W3C men får 2 errors i java konsolen nu? Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-08-16, 23:32 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
då har din externa js-fil inte laddats korrekt eller så försöker du kalla funktionen innan scriptet laddats.
|
||
Svara med citat |
2009-08-17, 00:45 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Förslag hur jag kan felsöka? I min header har jag nu denna kod:
Kod:
<script type="text/javascript" src="Scripts/header.js"></script> <script type="text/javascript"> * * oompaloompa(); * </script> |
||
Svara med citat |
2009-08-17, 10:11 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Testa attributet defer="defer" i taggen där javascriptet laddas.
|
|||
Svara med citat |
2009-08-17, 11:49 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
I header ska du bara ha
Kod:
<script type="text/javascript" src="Scripts/header.js"></script> Kod:
<script type="text/javascript"> oompaloompa(); </script> |