FAQ |
Kalender |
2009-08-21, 15:23 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
men för att bidra till tråden, ImageMagick finns tillgängligt, dock komprimerar den inte PNG...
Photoshop har en tendens till att fylla JPEG/GIF/PNG med massa metadata om man inte väljer "Spara för webb" |
||
Svara med citat |
2009-08-21, 16:09 | #12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som Jonas säger, PNG används ju av Fireworks som "proprietärt" format och innehåller då allt från text, "levande" effekter, lager, banor, masker och vad det nu kan vara, så därifrån bör man alltid välja att exportera eller spara som "flattened png".
Sen tycker jag personligen inte att GIF använder sig av "icke-förstörande" komprimering, jag kan inte exportera ett foto jag tagit som GIF och sen återfå den informationen som faktiskt tas bort, just det kanske är detaljer i sammanhanget, men... |
|||
Svara med citat |
2009-08-21, 16:19 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-08-21, 17:44 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-08-24, 12:17 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj vad tråden växt till sig Nu måste jag börja kolla på det ni postat. Denna vecka måste jag få ner storleken så snart får ni höra hur jag gjort!
TACK ALLA! |
||
Svara med citat |
2009-08-24, 14:46 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det inte är horribelt många filer det gäller tycker jag du borde kunna använda Gimp till det: när jag väljer att spara en bild som PNG får jag upp en dialogruta där jag kan bestämma bla komprimeringsnivå. OBS att detta inte påverkar hur bilden ser ut efter att den packats upp senare, utan bara hur kompromissen mellan tidsåtgång och storleksminskning hanteras.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|